همزمان با دهه فجر دو پروژه آبخیزداری در حوزه‌های آبریز شهرستان خوسف به بهره برداری می رسند.

کرباسچی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به پروژه‌های آبخیزداری که در حوزه‌های آبریز این شهرستان اجرا شده است، گفت: امسال در دو حوزه‌ مهم دو سازه‌ آبخیزداری اجرایی شده است.

او افزود: یکی از این پروژه‌ها بند خاکی در حوزه سیوجان – تجگ است، اجرای این عملیات آبخیزداری به صورت مشارکتی و اعتبار آن یک میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان است.

کرباسچی تصریح کرد: این سازه شامل ۲ هزار و ۷۵۰ مترمکعب سنگ و ملات است و ۳۵۰مترمکعب گابیون بندی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف درباره‌ی پروژه‌ی دوم آبخیزداری بیان کرد: اجرای عملیات آبخیزداری مشارکتی حوزه آبخیز آرک بیناباد با اعتبار ۲۴۶میلیون تومان اعتبار اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه امسال در شهرستان خوسف بیشتر در بحث‌های مطالعاتی در حوزه‌های آبریز تلاش کرده ایم، گفت: هم اکنون در حوزه مطالعاتی براکوه، حوزه بید و شادان فاز ۱، حوزه بید و شادان فاز ۲، حوزه ماژان در حال انجام مطالعات هستیم.

به گفته‌ی کرباسچی هر کدام از این طرح‌های مطالعاتی تاکنون ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت دارند که تا پایان سال به پایان می‌رسد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف درباره پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان که دهه فجر به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: در دهه فجر ۲ پروژه داریم که افتتاح خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: پروژه هلالی آبگیر مدیریت هرزاب همراه با بذر پاشی با حجم ۳۰۰ هکتار در مناطق بیابانی کانون بحران کارجگان با اعتبار ۱۲۴ میلیون تومان انجام شده است.

کرباسچی درباره‌ی پروژه‌ی دوم در این شهرستان که دهه فجر به بهره برداری می‌رسد، گفت: پروژه گابیون بندی نیز در منطقه‌ هردنگ با حجم ۸۰۰ مترمکعب با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان افتتاح می شود.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار