مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ریزش برف طی ۲ روز ابتدایی بهمن ماه موجب کندی تردد در برخی محورهای ارتباطی استان شده بود که در این راستا ۸۲۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی برفروبی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، عباس شرفی،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان  اظهار کرد: با توجه به ریزش سنگین برف در ابتدای بهمن ماه جاری، عملیات راهداری در ۲۳ محور اصلی و سه محور فرعی با ۱۰۱ دستگاه ماشین آلات صورت گرفت.

او با بیان اینکه ریزش برف خسارتی به زیرساخت های جاده ای لرستان وارد نکرده است گفت: ۲۰۱ نیروی راهداری استان اقدامات لازم را برای خدمات رسانی به مردم انجام دادند و در این راستا ۵۳۵ تن نمک و شن برای رفع لغزندگی سطح جاده استفاده شد.

او با اشاره به اینکه بیشترین ریزش برف در الیگودرز گزارش شد اظهار داشت: اختلال و کندی تردد در برخی محورهای روستایی این شهرستان و مسیر ارتباطی الیگودرز به شول آباد گزارش و با تلاش شبانه روزی راهداران در کمتر از یک روز برفروبی شد.

شرفی افزود: رانندگان در فصل زمستان با پرهیز از سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات ایمنی و رعایت سرعت مطمئنه در حفظ سلامتی خود و دیگران دقت بیشتری داشته باشند.

او ادامه داد: راهداری لرستان با تمام ظرفیت به حالت آماده باش درآمده است و ۳۲۶ نیروی راهدار آن در قالب ۴۰ تیم با ۱۶۷ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در جاده ها مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ۲۲ گردنه برفگیر در استان وجود دارد که با توجه به شرایط کوهستانی و موقعیت جغرافیایی آنها راهداری حضور فعالی در این مناطق دارد که از این تعداد، ۱۴ گردنه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نیروهای راهدار بیشتری در آنجا مستقر می شود.

طول راه های لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.