به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محسن ارجمندی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اشاره به مشکلات ترافیکی کلانشهر کرمانشاه، گفت : برای حل این مشکل، راهکاری جزء توسعه حمل و نقل عمومی در کنار توسعه زیرساختها نداریم.
او گفت : اگر حمل و نقل عمومی را خوب توسعه دهیم، قطعا استفاده از وسایل نقلیه شخصی کمتر میشود که در این راستا سیاستهای مختلفی را داریم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه بحث قطار شهری را در قالب یکی از سیاستهای مهم توسعه حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: با تزریق اعتبارات خوبی به این پروژه، انشاءالله تا پایان امسال ۱۴۰۰ خط یک آن از میدان آزادی به طاقبستان راهاندازی میشود و نیمه شمالی شهر را پوشش میدهیم.
او با اشاره به خلل موجود در بحث اتوبوسرانی، ادامه داد: در طول ۱۰ سال گذشته هیچ کدام از اتوبوسها از طرف دولت به شهرداری تزریق نشده و متاسفانه هیچگونه جایگزینی برای ناوگان نداشتیم و تقریبا تمامی اتوبوسها به سن فرسودگی رسیده است.
ارجمندی افزود: با تلاش و پیگیریهای صورت گرفته برای امسال ۴۰ میلیارد تومان اتوبوس در حال خرید داریم و با شهرداری با اخذ وام کلانی برای نوسازی ناوگان در حال عقد قرداد است.
او گفت: در بحث توسعه حمل و نقل عمومی راهکار تنها افزایش تعداد ناوگان و نوسازی آن نیست بلکه زیر ساختها نیز باید افزایش یابد.
این مسئول یکی از مشکلات اتوبوسرانی کرمانشاه را در نداشتن خط ویژه اتوبوس عنوان کرد و گفت: برای توسعه خط ویژه اتوبوس کارهای قابل توجهی داریم که یکی از آن پیادهراه کردن خیابان مدرس است به طوریکه یک خط ویژه اتوبوس به صورت رفت و برگشت در قسمت میانی مسیر داریم و دو طرف هم پیادهراه میشود.
او ادامه داد: استارت این پروژه قرار بود از اول بهمنماه زده شود که بنا به دلایلی اجرای پروژه به تاخیر افتاد در حالی که بهترین مشاور سطح کشور یک سال و نیم است روی این پروژه کار میکند و همه چیز را در آن دیده بود .
انتهای پیام/د