طرح اکیپ مدیریت چَرا و کنترل دام در سطح ۲۶۰۰ هکتار از مراتع دشته شاهرضایی شهرستان کوار اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا آدینه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوار، گفت: این طرح به منظور صیانت از منابع ملی و کنترل و جلوگیری از چَرای بی رویه دام در عرصه‌های مرتعی  که مهمترین منبع علوفه  در شهر کوار  بوده  اجرا شده است.

او،  بیان کرد: حضور مستمر مرتعداران ذیحق در عرف‌های تعیین شده  با جلوگیری از تخلفات احتمالی در ورود و خروج غیر قانونی دام‌های غیر مجاز می تواند تا حد قابل توجهی مانع از تخریب و تصرف در این عرصه‌ها شود.

آدینه، با تاکید بر اجرای این میزان از طرح مدیریت چرا در شهرستان کوار تصریح کرد: این طرح در روستای دشته شاهرضایی به مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار بوده که ۳۶ دامدار مجاز مشغول فعالیت هستند .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوار، با بیان اینکه هر گونه بهره برداری مرتعی در دو قالب پروانه چرا یا طرح مرتعداری انجام می‌شود، ادامه داد: در طرح مدیریت چرا ضمن نظارت، مواردی مانند رعایت ضوابط بهره برداری، دام مازاد در مرتع، استمرار دامداری و مرتعداری، کنترل زمان ورود و خروج دام در مراتع و اخذ عوارض پروانه چرا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او، با اشاره به بر اهمیت برقراری تعادل بین دام و مرتع از سوی دامداران ذیحق افزود: بهره‌برداران در صورت  رعایت  نکردن موارد قانونی از مراتع با ابطال پروانه چرا روبرو می شوند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار