رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شرایط قابل قبول کرونا با خطر عادی انگاری رو به رو است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   شرایط قابل قبول استان مرکزی در کنترل کرونا، با خطر بزرگتر عادی انگاری روبرو است.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: به لطف رعایت خوب پروتکل ها در ماه گذشته از سوی مردم و اعمال محدودیت های مناسب، شرایط استان مرکزی در کنترل بیماری کرونا ، قابل قبول است بطوریکه 6 شهرستان ساوه، زرندیه، تفرش، شازند، خمین و محلات در وضعیت آبی و بقیه شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

جمالیان افزود: نکته حائز اهمیت این است که تجربه تقریبا یکساله در کل دنیا ثابت کرده هر زمانی دچار عادی انگاری شدیم و تعجیل در برداشتن محدودیت ها ویروس خیلی قوی تر وارد شده و دوباره ایجاد مشکل کرده است.

او با توجه به نزدیکی به پایان سال و برگزاری برخی نمایشگاه ها از شهروندان خواست برای اینکه تعطیلات سال جدید همراه با اعمال محدودیت ها نباشد از شهروندان خواست پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: البته با برگزاری هرگونه نمایشگاه و ازدحام جمعیت مخالفیم و مخالفت خود را چه بصورت کتبی و چه در جلسات اعلام می کنیم اما مهم این است در جلسات اداری و هرگونه اجتماع مردم رعایت کرده و شرکت نکنند و اگر چنانچه در جای خاصی حضور پیدا می کنند حتما از ماسک استفاده کنند و فاصله یک متر را رعایت کنند.

او تصریح کرد: متاسفانه هر دفعه که ویروس چرخش می کند و دوباره فعال می شود با قدرت تهاجمی بیشتر فعال و مطمئنا با مرگ و میر و مبتلایان بیشتری نسبت به پیک قبلی وارد خواهد شد که می طلبد که هوشیارانه عمل کنیم./

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار