معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: ایجاد یک ایستگاه رادیویی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و مطابق با استاندارد‌های جهانی در بندر چابهار در حال برنامه‌ریزی است .

سیدحسن ابراهیمی معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بندر چابهار در مسیر توسعه زیرساخت‌هاست برای همین گام دوم احداث مراکز رادیویی (VTS) و (MRCC) بندر چابهار برنامه‌ریزی شده تا با طراحی ساخت پیشرفته‌ترین ایستگاه رادیویی در دریای عمان، حلقه کامل ارتباطی در بستر دریا در سواحل مکران ایجاد شود.

او با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای مدل ایجاد یک ایستگاه رادیویی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و مطابق با استاندارد‌های جهانی در بندر چابهار شروع شده افزود: با پایان ساخت برج کنترل ترافیک دریایی این بندر شروع بهره‌برداری این طرح زیرساختی آغاز خواهد شد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان با اشاره به نگرش توسعه‌ای به سواحل مکران تصریح کرد: با اجرای کامل این پروژه، بندر چابهار حرفه‌ای‌ترین ساختار ایستگاه رادیویی را در دریای عمان خواهد داشت.

او افزود: این مدل منطبق با الزامات کشوری و بین المللی و در طراحی آن جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباطی دریایی دیده شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: همچنین با اجرای طرح پوشش رادیویی سواحل سیستان و بلوچستان ارتباط دریایی آب‌های ساحلی استان در بستر وی اچ اف، یا به بیان دیگر محدوده دریایی A ۱، بطور کامل پوشش داده خواهد شد و زمینه تسهیل برقراری پیام‌های اضطرار و ایمنی فراهم و زمان واکنش عملیات‌های نجات دریایی کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار