مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۴۷هزار و ۵۴۶ واحد خون از ابتدای امسال تا کنون در استان اهدا شده که این میزان تنها ۶۰ درصد نیاز منطقه را تحت پوشش قرار داده است.

سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،   با بیان اینکه متوسط مصرف ماهانه خون سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار و ۷۳۸ واحد خون و فرآورده‌های خونی استانگفت: میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۷ هزار و ۳۸۱ واحد خون شامل ۸۸ هزار ۵۴۹ واحد گلبول قرمز و ۱۱ هزار و۴۳۲ واحد پلاکت و ۱۷ هزار و۴۰۰ واحد فرآورده‌های پلاسمایی است.

او تصریح کرد: تا کنون با دریافت ۳۸ هزار و ۵۸۳ واحد خون از پایگاه‌های معین در سطح کشور کمبود خون سیستان و بلوچستان جبران شده که بیشتر از شهر‌های تهران، بیرجند، بجنورد وارد استان می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افزون‌بر سه هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی در این استان داریم که مصرف‌کننده خون هستند که ۶۸ درصد خون‌های اهدایی برای این بیماران مصرف می‌شود.

او با اشاره به اینکه با کاهش دمای هوا و کرونا مراجعات برای اهدای خون کاهش یافته گفت: پایگاه‌های انتقال خون در استان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

خسروی تصریح کرد: دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.