جابجایی بار در آذربایجان‌شرقی ۱۵ درصد افزایش یافت

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: میزان جابجایی بار در استان آذربایجان شرقی در ۱۰ ماهه نخست  امسال  نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،تیمورزاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۰ ماهه نخست  امسال  ۱۹ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل بار استان آذربایجان شرقی به نقاط مختلف کشور جابجا شده است و برای این منظور یک میلیون و ۳۰۳ هزار برگ بارنامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش یافته است.

او گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال  ناوگان حمل و نقل مسافر استان آذربایجان شرقی که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با محدویت‌ها و ممنوعیت‌های سفر روبرو بوده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار مسافر را با بیش از ۳۶۱ هزار سفر جابجا کرده است که این آمار نشان از کاهش ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی ۲۴ هزار و ۷۱۴ دستگاه ناوگان باری سنگین دارای کارت هوشمند، ۳۲ هزار و ۶۶۳ نفر راننده باری دارای کارت هوشمند و ۶۹۳ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل مسافری در استان وجود دارد.

تیمورزاده گفت: ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.