معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: چهار هزار و ۲۷۲ عنوان کتاب از ابتدای امسال تاکنون از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: چهار هزار و ۲۷۲ عنوان کتاب به ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال از ابتدای امسال تاکنون از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
 
او مقصد صدور این کتاب‌ها را کشور‌های همسایه‌ نظیر افغانستان و پاکستان ذکر کرد و افزود: موضوع کتاب‌های صادر شده از خراسان رضوی شامل همه موارد ادبیات، داستانی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر گرایش‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین به پیشینه صدور کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی از خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: ظرف دو سال اخیر حجم صادرات کتاب افزایش پیدا کرده که می‌توان علت آن را تفاوت هزینه چاپ و انتشار کتاب در ایران نسبت به کشور‌های همسایه دانست.

تحفه گر بیان کرد: هزار و ۹۸ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال فقط در دی ماه گذشته امسال از خراسان رضوی صادر شد.

او تصریح کرد: سه هزار و ۴۳۳ عنوان کتاب از ابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی مجوز انتشار گرفته‌اند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: امسال تاکنون دو هزار و ۳۷۲ عنوان از کتاب‌های مجوز گرفته با شمارگان ۳۴۰ هزار و ۹۷۵ جلد در خراسان رضوی چاپ و منتشر شده‌اند.

تحفه گر به نمایشگاه مجازی کتاب تهران که هم‌اینک در جریان است نیز اشاره و اظهار کرد: تعرفه اینترنتی برای متقاضیان استفاده از خدمات نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بستر وب، بر اساس هماهنگی وزارت خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات و فناوری اطلاعات با تخفیف ۵۰ درصدی همراه است.

او همچنین از اعطای یارانه خرید کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد و افزود: این اعتبار تا سقف یک میلیون ریال است که با تایید معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تشویق و ترغیب تسهیل گران جام باشگاه‌های کتاب خوان به فعالیت بیشتر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به آنان تعلق می‌گیرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: شرایط برخورداری و دریافت یارانه در قالب تسهیل گری جام باشگاه‌های کتاب خوان در پایگاه اینترنتی ketab.ir قابل دسترسی است. آن‌ها می توانند با این یارانه از نمایشگاه مجازی کتاب تهران خرید کنند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.