رکود بی سابقه در بازار خودرو مشهد

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: ریزش نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت خودرو میزان خرید این کالا را از سوی شهروندان مشهدی کاهش داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا حیدری رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: ریزش نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت خودرو میزان خرید این کالا را از سوی شهروندان مشهدی کاهش داده است و این در حالی است که هم‌اینک با شکل‌گیری معادله‌ای نابرابر تعداد فروشندگان انواع خودرو در بازار مشهد افزایش یافته است.

او افزود: قیمت خودرو در بازار ارتباط مستقیم با نرخ برابری ریال با ارز دارد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد ادامه داد: تاثیر نرخ برابری ریال با ارز بر قیمت خودرو‌های خارجی بیشتر از خودرو‌های تولید داخل است.

بیشتر بخوانید

حیدری بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از قطعات خودرو‌های داخلی از خارج کشور تامین می‌شود و صنعت خودرو داخلی به صورت مستقیم از قیمت ارز تاثیر می‌گیرد لذا ریزش قیمت ارز بر قیمت خودرو بی تاثیر نیست.

او تصریح کرد: نرخ دلار به تازگی کاهش بسیار داشته و این مهم قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی را در بازار کاهش قابل توجهی داده است، عدم ثبات نرخ دلار نیز باعث شده خریداران خودرو دست نگه داشته و در انتظار کاهش بیشتر قیمت و ثبات نرخ در بازار بمانند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد تاکید کرد: از سوی دیگر برخی برای جلوگیری از ضرر بیشتر در شرایط کنونی خواهان فروش خودرو خود هستند و به هر نحو تلاش می‌کنند خودرو خود را به فروش برسانند.

حیذری اظهار کرد: بهترین شرایط برای بازار خودرو ثبات قیمت‌ها و عرضه به موقع خودرو توسط خودروسازان داخلی و عمل به تعهداتشان در مقابل کسانی است که برای دریافت خودرو ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.