جزئیات رایگان شدن آب بها در استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت : در طرح آب امید مشترکانی که تا ۳۰ درصد الگوی مصرف را رعایت کنند از تخفیف صد در صدی برخوردار خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بیرنوندی  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در طرح آب امید مشترکان به سه دسته خوش‌مصرف، کم مصرف و بد مصرف تبدیل می‌شوند و مشترکانی که تا ۳۰ درصد الگوی مصرف را رعایت کننداز  تخفیف صد در صدی برخورد دار خواهند شد.

بیرنوندی افزود: افزایش اعتماد مردم، نهادینه کردن مدیریت مصرف آب، تامین آب مشترکان و جلوگیری از هدر رفت آب با تجهیز منازل به شیرآلات سالم از اهداف اجرای این طرح است.

او با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طریق آب امید ایجاد ابزار بازدارنده برای مشترکان پرمصرف است، گفت: اگر مشترکان پرمصرف مطابق الگوی تعیین شده مصرف رفتار نکنند تعرفه آب آن‌ها گران‌تر محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: از اول دی ماه این طرح اجرا شده است و با دریافت اولین فیش که معمولا دوماه صادر می‌شود این رویکرد اعمال می‌شود.

بیرنوندی گفت: براساس پیش بینی‌های ما ۸ درصد از مشترکان معادل ۳۷ هزار مشترک استان قزوین کم مصرف و مشمول این طرح می‌شوند.

او ادامه داد: این طرح مشمول مشترکان خانگی می‌شود و ویلا‌ها و باغ ویلا‌ها شامل تخفیف نمی‌شوند و تعرفه آب آن‌ها بر اساس میزان الگوی مصرف آبشان تغییری نمی‌کند.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان؛ با اجرای این طرح حدودا ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

بیرنوندی افزود: متوسط آب بهای پرداختی مشترکان شهری ماهانه ۱۵ هزار و در روستا ۹ هزار تومان است.

او گفت: سرانه مصرف آب در استان قزوین در حوزه شهری ۲۰۰ لیتر و در روستا‌ها به ۲۵۰ لیتر به ازای هر نفر می‌رسد و بیشتر از استاندارد جهانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: امسال با توجه به شرایط کرونا مصرف آب هم افزایش یافت و به ۲۳۰ لیتر به ازای هر نفر هم رسید.

بیرنوندی گفت: امسال بدلیل عدم مدیریت مصرف آب موجب افت فشار و قطعی آب در برخی از مناطق، چون پونک هم شد.

او با اشاره به هدر رفت آب بدلیل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی گفت: در استان قزوین ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه آب وفاضلاب داریم و ۳۰۰ کیلومتر از آن فرسوده است که ۱۳۰ کیلومتر از آن در مناطق قدیمی شهر قزوین است و سالانه باید ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر از آن اصلاح و بازسازی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: هر جا شهرداری با ما همکاری کرده اصلاح و بازسازی این شبکه‌ها به راحتی ممکن شده است.

بیرنوندی به توسعه دولت الکترونیک در این شرکت اشاره و بیان کرد: ۲۴ خدمت داریم و ارائه تمامی آن‌ها در بستر این شبکه فراهم است و در این موضوع شرکت آب و فاضلاب استان سال گذشته رتبه اول را کسب کرد.

او گفت: ۹۰ درصد مشترکان از این خدمات بهره‌مند هستند و این امر رضایت مردم را جلب خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه گفت: یکی از مشکلات ما عدم برخورداری از آب سطحی برای آب شرب است و همه منابع آب ما چشمه و چاه است و تنها یک مورد آب سطحی در معلم کلایه داریم.

بیرنوندی با اشاره به طرح‌های آبرسانی این شرکت افزود: آبرسانی از سد طالقان به ۱۶ شهر و ۱۹۲ روستا، حفر چاه در تاکستان، ضیا آباد، آوج، اسفرورین و قزوین از جمله این طرح هاست.

او گفت: طرح آبرسانی از سد طالقان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم تا تابستان آب سالم به آبیک برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار