سد نهب تاکستان، اسفندماه امسال آبگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از آبگیری سد نهب در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: مشکل آب شهرستان‌های تاکستان و بویین زهرا با افتتاح این سد حل خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: سد نهب در شهرستان تاکستان در آستانه آبگیری قرار گرفته و در اسفند ماه امسال با بهره‌برداری این سد، مشکلات کم آبی کشاورزان شهرستان بویین‌زهرا و تاکستان و همچنین آب شرب چندین روستا برطرف خواهد شد.

فرخزاد افزود: نباید برای افتتاح مشکل معارض وجود داشته باشد و مدیران کل امور اراضی و منابع طبیعی استان قزوین باید موضوع املاک و زمین‌های معارضان را در جلسه رفع تداخلات بررسی  و حل کنند.

او اضافه کرد: با اجرای آبگیری پل آهنی روستای شیزر و ۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی اطراف سد زیر آب خواهد رفت و باید هماهنگی لازم با کشاورزان و زارعان محلی انجام شود تا حق و حقوق آن‌ها در استفاده از سد نهب تضییع نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه گفت:  به‌زودی به همراه استاندار قزوین و مدیران شرکت آب و فاضلاب از روند تغییر مکان پل شیزر بازدید می‌کنیم تا اگر ممکن بود این پل را حفظ کرده و در غیر این صورت پل یا مسیر مواصلاتی جدیدی برای روستای شیزر در نظر بگیریم.

فرخزاد با تاکید بر لزوم به‌کارگیری مشارکت کشاورزان و زارعان محلی برای ایجاد شبکه آب‌رسانی پایین‌دست سد نهب گفت: با آبیاری به روش‌های قدیمی و سنتی زمین‌های پایین‌دست سد نمی‌توانیم بهره‌برداری کافی از آب سد داشته باشیم و احداث شبکه آبرسانی نوین در پایین دست سد نهب نیازمند همراهی تشکل‌ها و تعاونی‌های مردمی مدیریت آب و آب‌بران است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: نباید کار ایجاد این شبکه‌ها منوط به پرداخت اعتبارات دولتی باشد و باید از تمام شیوه‌های نوین برای جذب منابع مالی و احداث شبکه استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار