مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۷ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۷ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۳۵۰ کیلوگرم حشیش در مرز میرجاوه کشف شد

جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات موفقیت‌آمیز مرزداران علیه قاچاقچیان و کشف ۳۵۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش در مرز میرجاوه خبر داد.

سرهنگ جواد رفیعی اظهارداشت: در راستای اجرای طرح پایش مرز و مبارزه قاطع با قاچاقچیان موادمخدر، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه توانستند با اشراف و هدایت اطلاعاتی مرزبانی استان مانع ورود مقادیری موادمخدر از منطقه مرزی "تگور" به داخل کشور شوند.

او افزود: مرزداران دلاور در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا ۳۵۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش را کشف کنند.

جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قاچاقچیان با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شدند، تصریح کرد: گسترش مصرف موادمخدر در میان جوانان و نوجوانان پیامد‌های ناگواری دارد و همه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید با پدیده شوم قاچاق موادمخدر مبارزه کنند تا جامعه‌ای عاری از آلودگی داشته باشیم.

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان جان ۱۱نفر را گرفت

 فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حوادث رانندگی یکم بهمن تاکنون در جنوب این استان ۱۱کشته و ۳۴ مجروح برجا گذاشت.

سرهنگ مصطفی کول زاده  اظهارداشت: این میزان فوتی و مجروح نتیجه ۲۱ فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

او  سرعت زیاد، انحراف و تجاوز به چپ و سبقت را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: بیشترین تصادفات این مدت به سرعت زیاد و عدم توجه به جلو اختصاص دارد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی برای حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی برای راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود.

او  تصریح کرد: افراد توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای در این ایام جلوگیری کند.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه و ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستان‌های شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستان‌های جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.

محموله شیر خشک قاچاق در"ایرانشهر"

 با هوشیاری و رصد اطلاعاتی پلیس شهرستان "ایرانشهر" ۲۵ تن شیر خشک قاچاق کشف شد.

سرهنگ"حسن کیخا سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: روز گذشته در پی رصد اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی متخلف قصد قاچاق شیرخشک از سمت کرمان به سمت شهرستان "ایرانشهر" را دارند، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس استان قرارگرفت.

او  بیان داشت: مأموران انتظامی پس از مشاهده این محموله که توسط یک دستگاه کامیون در حال انتقال از مسیر" بزمان-ایرانشهر" بود، خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۲۵ تن شیر خشک قاچاق فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده، گفت: افراد متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار