استاندار زنجان گفت: به عوامل نیروی انتظامی تأکید شده است که منع تردد خودرو‌ها در ساعات مربوط به محدودیت‌های کرونایی بیش از پیش جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت:  به عوامل نیروی انتظامی تأکید شده است که منع تردد خودرو‌ها در ساعات مربوط به محدودیت‌های کرونایی بیش از پیش جدی گرفته شود به طوری که پس از تخلف، پیامک جریمه‌ها سریعا ارسال و افرادی که از قانون تمکین نمی‌کنند شناسایی شوند.

او افزود: برگزاری هر نوع تجمعی احتمال شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد، بنابراین برگزاری دورهمی تخلف بوده و افراد برگزار کننده آن در برابر سلامت دیگر افراد جامعه مسئول هستند و بایستی پاسخگو باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه شیوه نامه اجرای قرنطینه خانگی مشخص شده است، ادامه داد: در این خصوص وظایف دستگاه‌های مربوطه  معین شده و پس از ابلاغ دستورالعمل ادر صورت بروز هر مشکلی مرکز بهداشت استان زنجان  پاسخگو خواهد بود.

او در خصوص شیوه نامه برگزاری نمازجمعه استان زنجان هم گفت: در این خصوص طبق دستورالعمل هانمازگزاران غربالگری می‌شوند تا از ورود افراد مشکوک به کرونا جلوگیری به عمل آید.

حقیقی افزود: مایه شرمندگی است که پس از گذشت ۱۱ ماه از شیوع ویروس کرونا بگوئیم روند استفاده از ماسک در مکان‌های مختلف چندان مطلوب نیست و یا فاصله‌های اجتماعی رعایت نمی‌شود و یا اینکه فرد پی سی آر مثبت با تردد‌ در شهر افراد سالم را هم  آلوده می‌کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه با اقدامات انجام گرفته در استان زنجان شمار تست‌های کرونایی روند افزایشی به خود گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر میزان انتقال ویروس کرونا  نسبت به ماه های گذشته چند برابر افزایش یافته است.

او گفت: همه شاخص و داده‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونا نه تنها ضعیف نشده، بلکه خطرناک‌تر هم شده است که در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی می‌توان ایمن بود، اما مشکل اینجاست است که این مسئله آن طور که باید جدی گرفته نمی‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هر چند این استان در وضعیت به نسبت خوب کرونایی قرار دارد، اما باید هشدار‌ها جدی گرفته شود، گفت:  زنجیره انتقال ویروس کرونا باید قطع شود و این مهم با مشارکت عمومی مردم و ورود جدی دستگاه‌های متولی امر محقق می‌شود که باید بیش از گذشته نسبت به برنامه‌های ترسیم شده اهتمام ورزید.

حقیقی افزود: این استان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۳۰ هزار تست انجام داده است به این معنی که به ازای هر یک هزار نفر ۱۳۰ مورد تست انجام شده که در کشور رقم بسیار خوبی بوده و این مهم توسط علوم پزشکی و دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته است.

استاندار زنجان بابیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ تخت هم در نقاهتگاه‌ها آماده کرده ایم، گفت: جدا سازی فرد مبتلا از خانواده امری مهم و ضروری بوده و همکاری‌ها می‌تواند به پیشبرد کار‌ها کمک کند.

او افزود: در صورت بی توجهی‌ها و بازگشت پیک بیماری محدودیت‌ها همچنان برقرار بوده و حتی تشدید هم خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.