شهردار کرمان از افتتاح ۵۴ بوستان در دوره کنونی شهرداری خبر داد و گفت: ۵۳ هزار مترمربع از این بوستان‌ها به فضای ورزشی رو باز اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در حاشیه شورای ورزش همگانی استان کرمان که به ریاست علی زینی وند استاندار کرمان برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری کرمان در خصوص زیر ساخت‌های عمومی و ورزشی کرمان منعقد شد.

مهران عالم‌زاده شهردار کرمان در این مراسم با اشاره به افتتاح ۵۴ بوستان در دوره کنونی شهرداری گفت: ۵۳ هزار مترمربع از این بوستان‌ها به فضای ورزشی رو باز اختصاص دارد.

او از راه‌اندازی فرهنگسرای تخصصی ورزش شهروندی، ۵ پیاده راه سلامت به طول ۷ کیلومتر، افزایش ۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری تفریحی به مجموعه ورزشی شهر کرمان، راه‌اندازی ۳ پارک اختصاصی بانوان و برنامه‌ریزی برای اولین المپیاد ورزشی محلات و احداث مجموعه ورزش‌های ساحلی اشاره کرد.

عالم‌زاده افزود: در حوزه افراد دارای معلویت نیز توسعه فرهنگسرا و فضای تخصصی ورزش ویژه این قشر از جامعه در دستور کار داشته است.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز با اشاره به فعالیت هزار هیئت ورزشی در سطح استان کرمان، گفت: هم اکنون ۴۱ تیم ورزشی در سطح لیگ‌های برتر کشور داریم.

او به بیان گزارشی از زیرساخت‌های ورزشی استان پرداخت و افزود: ۱۶۰ هزار متر طی دو سال اخیر فضای ورزشی افتتاح شد که با بهره‌برداری این فضا‌ها سرانه ورزشی استان کرمان منطبق با سرانه ورزشی کشور شد.

پاریزی به طرح‌های مشارکتی این اداره کل با بخش خصوصی و سایر ارگان‌ها اشاره و تاکید کرد: باید شرکت‌های بزرگ استان نگاه توسعه متوازن به کل استان داشته باشند که برخی از این شرکت‌ها در این زمینه گام برداشته‌اند.

او با اشاره به شیوع کرونا و لغو بازی‌های المپیک و پارا المپیک ۲۰۲۰ بیان داشت: این بازی‌ها در سال میلادی جدید برگزار می‌شود که امیدواریم که شرکت‌های بزرگ صنعتی از نمایندگان استان در این بازی‌ها حمایت لازم را انجام دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به تفاهم نامه انعقاد شده بین اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم از ظرفیت شهرداری‌ها نیز در این زمینه استفاده کنیم و نشاط را در جامعه افزایش دهیم.

او با اشاره به جایگاه ورزش در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: اگر جوانان به میادین ورزشی کشانده شوند در جلوگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌توان گام‌های ارزنده‌ای برداشت؛ چرا که ورزش و تحرک می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نقش به سزایی ایفا کند.

پاریزی با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای ترویج ورزش در روستا‌ها گفت: در سطح استان ۲۲۱ خانه ورزشی روستایی را تجهیز کرده ایم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار