مدیرکل امور عشایر لرستان خبر داد؛

توزیع ۱۷ هزار تن نهاده دامی میان عشایر لرستان

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: در سال جاری تا به امروز حدود ۱۷ هزار تن جو و کنسانتره با نرخ دولتی در اختیار عشایر لرستان قرارگرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، سید ضیا موسوی نیا مدیرکل امور عشایر لرستان اظهار داشت: در لرستان بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری زندگی می‌کنند که جمعیت آنان حدود ۸۴ هزار نفر است.

موسوی نیا با بیان اینکه عشایر لرستان ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات لبنی و دامی تولید می‌کنند، افزود: این میزان تولید معادل ۲۵ درصد پروتئین استان است و درمجموع سهم آن‌ها در تولید ناخالص ملی با احتساب سایر محصولات زراعی، دامی و صنایع‌دستی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است.

او بیان کرد: عشایر سالانه مقداری از علوفه موردنیاز دام خود را از بازار تأمین می‌کنند، افزود: دولت در راستای حمایت از این قشر زحمت‌کش سالانه حدود ۳۰ درصد از نهاده جو و کنسانتره موردنیاز آنان را با نرخ دولتی در اختیارشان قرار می‌دهد.

مدیرکل امور عشایر لرستان  با اشاره به اینکه در این راستا یک هزار و ۲۵۰ تن جو و یک هزار و ۲۵۰ تن کنسانتره خریداری‌شده است، تصریح کرد: پس از خارج شدن این محصولات از گمرک آن‌ها را میان عشایر استان توزیع می‌کنیم.

موسوی نیا بیان کرد: در سال جاری تا به امروز حدود ۱۷ هزار تن جو و کنسانتره با نرخ دولتی در اختیار عشایر لرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.