سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت:همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور مسئولان کشوری مدرسه حج در مسجد قبای سنندج افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام سعید عسکری سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری دستاودر‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی غرب کشور و دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، گفت: اگرچه با توجه به شرایط کنونی کشور و جهان بسیاری ویروس کرونا درگیر هستیم، برنامه‌های حضوری کم‌رنگ شده است، اما معاونت فرهنگی دبیرخانه اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی به نام مهرواره قرآنی طا‌ها در بستر فضای مجازی کرده است.

اوبا بیان اینکه ثبت‌نامی که برای شرکت در این مسابقه در استان‌ها صورت گرفت تقریبا بیشتر از سال‌هایی گذشته بود، گفت: شرکت در این مسابقه نه تنها برای طلاب و روحانیون بلکه برای خانواده‌های آن‌ها نیز آزاد است.

عسکری در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه صدور مدارک تحصیلی برای طلاب و روحانیون هم گریزی زد و گفت: تا قبل از فعالیت شورا شاهد مشکلات عدیده‌ای در این حوزه بودیم که با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت این موانع رفع شده است.

او خاطرنشان کرد: اعتباربخشی به مدارک روحانیون از دیگر اقدامات برجسته‌ای بود که انجام شد، امروز، طلبه جدید الورود از همان روز اول می‌داند که اگر چند پایه تحصیلی را رد کند مشکل به لحاظ مدرک تحصیلی ندارند.

عسکری اضافه کرد: در حوزه نظام وظیفه هم طلاب و روحانیون که به سن سربازی می‌رسیدند مشکلاتی داشتند، الان با عنوان طلاب سرباز و یا روحانیون در روستا‌های دور افتاده به امر تبلیغ دین می‌پردازند.

او در ادامه با اشاره به ۴۲ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک این ایام، عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که مرکز بزرگ اسلامی از قدیم‌الایام به عنوان همکار مدیریت اهل سنت بعثه رهبری انجام داده تامین روحانیون کاروان‌های حج عمره و تمتع بوده است.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: این مهم از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است و در حال حاضر ۱۰۰ نفر در استان کردستان روحانی معین و معینه کاروان‌های حج هستند و به صورت چرخشی در قالب کاروان‌های عمره و حج اعزام و در خدمت زوار هستند.

عسکری با اشاره به اینکه با هماهنگی که با بعثه مقام معظم رهبری صورت گرفت راه‌اندازی مدرسه حج در مرکز استان هدف‌گذاری شده است، گفت: در ۲۱ بهمن ماه در مرکز تخصصی امام شافعی در مسجد قبا این مدرسه با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

او تصریح کرد: در این مدرسه تمام برنامه‌هایی که خود بعثه مقام معظم رهبری مد نظر دارند، برای این ۱۰۰ نفر روحانی و کسانی که می‌خواهند به این جرگه بپیوندن در قالب دوره‌های بازآموزی و دانش‌افزایی ارائه می‌شود.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: این برنامه با حضور قاری برجسته کشور حامد علیزاده برگزار خواهد شد و همزمان با آن محفل انس با قرآن به صورت دو روزه را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.