مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: مرکز اهدای پلاسمای خون با اعتبار۱۵ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد سعید کریمیان مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۶ مورد پلاسمای بهبودیافتگان کووید مثبت از طریق شبکه خون‌رسانی کشور به بیماران کرونایی در استان کردستان تزریق‌شده است.

او به شرایط اهدای پلاسما اشاره کرد و افزود: سن اهدا باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال باشد اما میانگین سن مبتلایان به ویروس کرونا بستری‌شده در بیمارستان‌ها ۴۵ تا ۵۰ سال است و همچنین ۲۸ روز از بهبودیافتگان کرونا گذشته باشد.

مدیرکل انتقال خون کردستان در ادامه ذکر کرد: این افراد باید مدارکی از جمله بستری در بیمارستان، سی‌تی‌اسکن و پی سی آر مثبت و آزمایش‌های سرولوژی جهت اهدای پلاسما همراه خود داشته باشند.

کریمیان عنوان کرد: همچنین برخی از مبتلایان به کرونا که بهبودیافته‌اند اگر دارای فشارخون چاقی، دیابت، کم‌خونی و یا برخی علائم دیگر هستند شرایط اهدای پلاسما را ندارند.

او با اشاره به اینکه زنان در شرایطی می‌توانند پلاسما اهدا کنند که سابقه بارداری یا سقط‌جنین نداشته باشند، خاطرنشان کرد: زنانی که سابقه زایمان داشته باشند ممکن است که پلاسمای آن‌ها برای استفاده بیماران مبتلابه کرونا عوارض داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.