در اهدا خون بیشترین نیاز استان به گروه‌های خونی O منفی و AB مثبت ومنفی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدسعید کریمیان مدیرکل انتقال خون کردستان در مراسم اهدای خون طلاب و روحانیون استان کردستان، گفت: شیوع ویروس کرونا بر تمامی جوانب زندگی مردم تاثیر منفی داشته است که در اوایل نیز اهدای خون را با کاهش آماری مواجه ساخته بود.

او افزود: با اطلاع‌رسانی‌هایی که از طرف رسانه‌ها صورت گرفت از هفته دوم شیوع بیماری کرونا اهدای خون در استان روند افزایشی داشته است، اما این آمار در سال جاری نسبت به فروردین سال گذشته با ۱۰ درصد افزایش روبه‌رو بود.

کریمیان اظهار داشت: با روند افزایشی اهدای خون در استان خوشبختانه توانستیم ۱۹ مرکز درمانی استان را پوشش دهیم و حتی به مراکز دیگر استان‌های همجوار نیز فرآورده‌های خونی را ارسال کنیم.

مدیرکل انتقال خون کردستان بیان کرد: باتوجه به اینکه هر ساله در ماه مبارک رمضان با کاهش اهدای خون روبه‌رو هستیم امیدواریم امسال چنین نباشد و مردم استان در این ماه برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کنند تا با کاهش خون در استان مواجه نباشیم.

او افزود: در ماه مبارک رمضان پایگاه سقز از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر و پایگاه سنندج هم از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ ظهر و ۱۸ الی ۲۴ آماده پدیرش هم استانی‌ها هستند.

کریمیان خاطرنشان کرد: از هر کیسه خون سه فرآورده پلاسما و پلاکت و گلبول قرمز به دست می‌آید و هر کیسه خون می‌تواند جان سه نفر را نجات بدهد.

او در پایان سخنان خود افزود: در حال حاضر بیشترین نیاز ما به گروه‌های خونی O منفی t AB مثبت و AB منفی با توجه به کم‌یاب بودن این گروه‌های خونی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.