مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور از برگزاری همایش ملی تولید گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد.

اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نهاوند در سالن جلسات شهدای فرمانداری نهاوند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: امسال حساب ویژه‌ای برای کار آفرینی در حوزه گیاهان دارویی آغاز کرده ایم که شامل تولید، فراوری، بسته بندی و صادرات می‌باشد و کار آفرینانی که طرح قابل توجه داشته باشند می‌توانند تسهیلات با سود پایین تری دریافت کنند.

او اظهار داشت: ۱۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از کسب‌وکار‌ها از سهم ۴۰ درصدی صندوق در حمایت از اشتغال روستایی برای برگزاری جشنواره کارامید برای کارآفرینان حوزه اجتماعی در نظر گرفته ایم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۵۰ میلیارد تومان در قالب ۸۱ هزار و ۲۲۸ فقره قرارداد تسهیلات پرداخت کردیم که از این رقم ۱۴۸۱ میلیارد تومان بابت حمایت مالی از کسب و کار‌ها بوده است.


او خبر از همایش و جشنواره ملی گیاهان دارویی به میزبانی شهرستان نهاوند داد و افزود: این جشنواره با کمک اصحاب رسانه و کار آفرینان و پژوهشگران در سال آینده برگزار می‌سود و به طرح‌های برتر در این جشنواره و همایش تامبلغ ۱میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت داده می‌شود.

نوراله زاده اظهار داشت: تا سال آینده ۲۵۰۰ صندوق خرد دیگر باید ایجاد کنیم که به این ترتیب تعداد صندوق‌های خرد کشور به ۵ هزار عدد می‌رسد و تاکنون ۲۴۷۰ صندوق خرد ایجاد کرده‌ایم.

او افزود: اصحاب فرهنگ، هنر، موسیقی، تئاتر، خبرنگاران و افرادی که در حوزه نشر و چاپ کار می‌کنند به زودی از کمک ۶۰۰میلیارد تومانی صندوق کار آفرینی امید کشور بهره مند می‌شوند.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون از ۱۲۵۰ باشگاه ورزشی، ۱۸۰۰ اقامتگاه و بوم‌گردی، ۲۰۰ رستوران و مجتمع رستوران بین‌راهی و ۵۰۰ مجتمع گلخانه‌ای را مورد حمایت مالی قرار دادیم.

هدف از حضور مدیر عامل صندوق امید در نهاوند تأمین مالی کسب و کار‌های کوچک و خانگی، کمک به اعطای بحث وام‌های اشتغال زایی، تأمین اعتبار و تأمین نقدینگی کسب و کار‌های کوچک و روستایی به همراه رونق فرصت‌ها و پتانسیل‌های موجود شهرستان عنوان شد.

مراد ناصری فرماندار نهاوند هم در این نشست با بیان اینکه نهاوند و ظرفیت و موقعیت‌های بکر و خاص آن شناخته شده است گفت: از جمله پتانسیل‌های نهاوند محصول گشنیز می‌باشد که پیش از آنکه کشاورز حاصل آن را ببیند به دست دلال با قیمت بسیار بالا به کشور‌های خارجی خام فروشی می‌شود.

او افزود: همچنین ۲هزار و ۵۰۰هکتار محصول باغی و سیب نهاوند با تولید سالانه ۵۰هزار تن تولید، ۵تن آن هم در شهرستان فرآوری نمی‌شود و اشتغال و درآمد قابل توجهی که در خلا نداشتن صنایع تبدیلی خام فروشی و براحتی از کف باغدارو شهرستان می‌رود.


ناصری تصریح کرد: همچنین در بخش صنعت هم فرش دست بافتی که هنر‌های قابل توجه این شهرستان محسوب می‌شود، و دارای شناسنامه و نقشه فرش آن در بازار‌های خارجی حرف برای گفتن دارد، اما با وجود مجوز صادر شده برای یک هزار و ۷۰۰نفر، همچنان این افراد پشت موانع متوقف شده اند و تسهیلات انحرافی در گذشته سهمیه این افراد را در بخش صنایع دستی هم سوزانده است.

اوبیان کرد: نهاوند با ریشه تاریخی و قابل توجه در بخش مبل و منبت، زمینی که در۴هزار متر زمین و ۶۰قطعه در شهرک صنعتی شهرستان آماده راه اندازی شهرک مبل و منبت شده است، اما نیاز‌مند اختصاص اعتبارات برای فعال شدن می‌باشد.

در این نشست خبر خوش مهندس علیرضا شهبازی برای مردم نهاوند این بود که بعد از سال‌ها تلاش بلاخره مجتمع پتروشیمی نهاوند موافقت اجرایی برای ساخت و فعالیت گرفت.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع پتروشیمی نهاوند صاحب مجوز شد تا بزودی وارد چرخه اجرا و شروع بکار کند.
علیرضا شهبازی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا صنایع کوچک، مشاغل خانگی و زود بازده و اشتغالزا مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
شهبازی همچنین افزود:برخی کارگاه‌های تولیدی در شهرستان با ظرفیت‌های تولیدی قابل توجه و اشتغالزایی بخصوص برای زنان سرپرست خانوار به حمایت ویژه‌ای نیاز دارند تا با دریافت تسهیلات توسعه و اشتغال بیشتری را ایجاد خواهند کرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار