سجادی پور گفت: برای اجرای آبیاری کم فشار و تحت فشار، هر هکتار ١٧ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: برای اجرای آبیاری کم فشار و تحت فشار تسهیلات بلاعوض برای آبیاری تحت فشار هر هکتار ١٧ میلیون تومان و آبیاری کم فشار هر هکتار ٧/۵ میلیون تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او افزود: شهرستان خاتم اعتبارات را خوبی جذب کرده است و امروز راندمان آبیاری استان از ٣٨ درصد به ۴٨ درصد رسیده است و این نشان از رویکرد خوب مردم به سمت استفاده بهینه از منابع آبی است.

سجادی پور ادامه داد: متقاضیان برای استفاده از ظرفیت خوب شهرستان در حوزه کشاورزی می‌توانند با ثبت‌نام در سایت سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری) از تسهیلات برای سرمایه گذاری برخوردار شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان خاتم قطب کشاورزی استان یزد است، گفت: شهرستان خاتم از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های دامپروری، باغبانی، زراعت، کشت‌های متراکم گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی برخوردار است.

 او افزود: ۶۴ درصد سطح زراعت و باغبانی استان در شهرستان خاتم است امروز در بخش باغبانی محصول پسته رتبه اول تولید استان را به خود اختصاص داده است.

سجادی پور با اشاره به ظرفیت خوب شهرستان در احداث گلخانه گفت: خوشبختانه سطح زیر کشت گلخانه‌ها از ۵هکتار به ۵۵ هکتار افزایش یافته است.

او تصریح کرد: با بهره برداری از سه شهرک گلخانه‌ای در شهر هرات، مروست و بخش چاهک سطح زیر کشت گلخانه‌ها سه برابر افزایش می‌یابد و کمک می‌کند تا شاهد اقتصاد کشاورزی به صورت کشت‌های متراکم و علمی در سطح شهرستان باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: شهرستان خاتم در حوزه دامپروری از پتانسیل خوبی برخوردار است. تقریبا نیمی از عشایر استان در این شهرستان واقع هستند که برای ایجاد شهرک‌های دامپروری به صورت خصوصی و عمومی به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود.

سجادی پور با بیان اینکه استان یزد در پرورش و تولید تیلاپیا پیشگام است، گفت: پرورش و تولید تیلاپیا با تراکم بالا در هر هکتار تا ٢٠٠تن برداشت می‌شود و یکی از مزیت‌های استخر پرورش ماهی این است که پس از صید، آب استخر در مزارع و باغات استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۰:۲۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
اگه راست می گویید یه فکری به حال طرح اقدام مسکن ملی کنید که مردم 40 میلیون 4 ماه و نیمه گذاشتن به حساب بانک مسکن اما خبری از محل اجرای پروژه در یزد هم نیست