شهر‌ستان‌های آبی استان مرکزی به ۹ شهرستان افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بر اساس جدول جدید رنگ بندی وضعیت کرونا، آشتیان، فراهان و کمیجان هم به وضعیت آبی در استان مرکزی پیوستند و بنابراین تعداد شهرستان‌های آبی این استان از ۶ به ۹ و تعداد شهرستان‌های زرد از ۶ به ۳ عدد تغییر کرد.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرین تقسیم بندی‌ها ۹ شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد و ۳، ۶ شهرستان دیگر هم در وضعیت آبی قرار دارند، اما به جرأت می‌توان گفت کرونا ویروس به شدت در کمین است و به دنبال فرصت می‌گردد.

جمالیان افزود: طبق آخرین تقسیم بندی‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های آشتیان، فراهان و کمیجان هم در این هفته به رنگ آبی در آمدند که با احتساب زرندیه، محلات، تفرش، شازند، ساوه و محلات مجموعا ۹ شهرستان آبی می‌شوند و اراک، خنداب و دلیجان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

او اضافه کرد: وضعیت پایدار امروز به مدد تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و برکات طرح شهید سلیمانی، کمک و یاری سپاه، بسیج و هلال احمر و همچنین پایبندی مردم به محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رقم خورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به اینکه گونه‌های جهش یافته کرونا در کشور‌های همسایه مشاهده شده و با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی باید با درایت بسیار نسبت به پروتکل‌های بهداشتی کوشا بوده و برای سلامتی خود ارزش قائل باشیم.

او ادامه داد: تجربه یک سال گذشته و به خصوص پیک‌های سنگین ماه‌های گذشته به همگی ما اثبات کرد که ویروس کرونا به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نبوده و نباید به نرمی با آن برخورد کرد.


جمالیان ابراز امیدواری کرد: مردم استان مرکزی به تمامی نکات بهداشتی پایبند باشند و مطابق دستورات ستاد ملی و استانی کرونا رفتار نمایند، تا بتوانیم به زودی این ویروس را از شهر خود بیرون نماییم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.