معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با فعالیت مداوم و منظم واحد اجراییات ۲۴۲ فقره انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان کشف و تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فرهاد سرگلزایی معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان  گفت: وجود انشعاب غیرمجاز و دست‌کاری شبکه آبرسانی توسط افراد احتمال ایجاد آلودگی در شبکه را همراه دارد و این امر اثر کلرزنی را نیز از بین برده و ضریب بهداشتی آب آشامیدنی را کاهش می‌دهد.

او با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز مهمترین عامل هدر رفت آب است افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده افرادی که به هر دلیلی تاکنون به‌صورت غیرمجاز از آب آشامیدنی استفاده می‌کند با خوداظهاری از بخشودگی خسارت وارده به شرکت برخوردار و در صورت عدم منع قانونی انشعابات غیرمجاز خود را به مجاز تبدیل کنند.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از تمامی ساکنان شهر‌ها و روستا‌های استان خواست تا هرگونه تخلف انشعاب آب را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ به این شرکت اطلاع دهند.

او با اشاره به انشعابات غیرمجاز به عنوان مهمترین عامل هدر رفت آب گفت: ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه‌ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه‌گیری، عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد و نصب غیراصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار