وزیر شهرسازی و مسکن اعلام کرد که در حال تطبیق طرحی در راستای خانه سازی در این کشور است که شهروندان با ۱۰ هزار دالر صاحب خانه شوند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمود کرزی، وزیر شهرسازی و مسکن اعلام کرد که در حال تطبیق طرحی در راستای خانه سازی در این کشور است که شهروندان با ۱۰ هزار دالر صاحب خانه شوند.

کرزی امروز شنبه (۱۱ دلو/ بهمن) در نشست حسابدهی دولت به ملت در کابل گفت که او در حال تطبیق طرحی است که تمامی شهروندان با کمترین هزینه صاحب خانه شوند.

به گفته وی، بر بنیاد این طرح روند خانه سازی در این کشور از سوی دولت گسترش می‌یابد و دولت این خانه‌ها را به صورت قسطی به مدت ۶۰ ماه به شهروندان داده خواهد شد.

کرزی گفت که با تطبیق این طرح امیدواری این است که همه شهروندان صاحب خانه شوند.

به گفته وی، پرداخت ۱۰ هزار دالر در ۵ سال کار سختی نیست و همه کسانی که به دنبال خانه هستند، می‌توانند این مقدار پول را برای تصاحب مسکن برای زندگی آرام پرداخت کنند.

گفتنی است که پیش از این نیز پروژه‌های بزرگ خانه سازی از سوی چین و امارات متحده عربی در کابل راه اندازی شده، اما نگرانی‌ها از چگونگی توزیع این خانه‌ها نیز وجود دارد.

در گذشته نیز روند خانه سازی از سوی وزارت شهرسازی ادامه داشته، اما اکثر آپارتمان‌ها با قیمت‌های گزاف به ثروتمندان فروخته شده که این مساله خود زمینه چندین بار دست به دست شدن برای سودجویی را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار