فردی که با اسم مستعار «پوآرو» در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش اشیاء عتیقه و آموزش گنج‌یابی و دفینه‌یابی می‌کرد در کرمانشاه دستگیر شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت : تابستان امسال شخصی با اسم مستعار «پوآرو» در یکی از استان‌های مرکزی کشور با تبلیغ در فضای مجازی اقدام به آموزش گنج‌یابی و دفینه‌یابی می‌کرد که همدستان این شخص توسط نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر شدند، ولی شخص اصلی متواری شده بود.

او گفت : شخص مورد نظر پس از مدتی در یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه دوباره در فضای مجازی اقدام به آموزش گنج یابی و فروش گنجیاب می‌کرد که با پیگیری‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) این شخص در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

او با بیان اینکه هرگونه حفاری و خرید و فروش اشیا تاریخی غیرقانونی است، افزود: مرم نباید با دل بستن به سخنان واهی چنین افرادی در ورطه سواد گری بیافتند چرا که در این راه ممکن است دچار ضرر‌های مالی و حتی جانی شوند.

قادری افزود: شهروندان باید در حفاظت از آثار تاریخی به عنوان تاریخ نسل‌های گذشته احساس مسئولیت داشته باشند و در صورت مشاهده افراد متخلف موضوع را به دستگاه‌های ذی ربط گزارش دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.