معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : وجود مراکز نوآفرین و توجه به نوآوری‌های حوزه سلامت بسیار حائز اهمیت است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خدارحمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : وجود مراکز نوآفرین و توجه به نوآوری‌های حوزه سلامت ازجمله مرکز نوآوری عمومی، مرکز نوآوری صنایع غذایی و امنیت غذایی و مرکز نوآوری دارو در کرمانشاه بسیار حائز اهمیت است و باید این مراکز مورد حمایت قرار گیرند.

او گفت : در صورت حمایت استان و وزارت بهداشت پنج خط تولید لبنیات، نان، فرآورده‌های گوشتی، کنسرو و نوشیدنی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی می‌شود.

خدارحمی افزود: تولید یک محصول نوآوری در یک خط تولید مینیاتوری مرکز نوآوری با هزینه‌های کم امکان پذیر است که نقاط ضعف آن در این مراکز برای تولید عمده مشخص و مرتفع می‌گردد.

او افزود: این مدل مشارکتی است که در سراسر دنیا انجام می‌شود، هم امور پژوهشی، کاربردی‌تر خواهد بود و هم کارآموزی دانشجویان در این مراکز، آنان را کاردان‌تر پرورش خواهد داد.

خدارحمی ادامه داد: استفاده از دستگاه‌های بلااستفاده از کارخانجات برای راه اندازی این خطوط مینیاتوری می‌تواند کمک مهمی به این امر باشد.

او افزود: مرکز نوآوری دارو در کنار پروژه عظیم استانی طرح شهر صحنه به عنوان شهر گیاهان دارویی و فرآوری آن‌ها به دارو ارزش افزوده بسیار خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.