مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: سهم صنایع از مصرف فرآورده‌های نفتی در استان فارس ۶ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: فارس با میانگین مصرف ۱۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در روز، چهارمین مصرف کننده سوخت کشور است.

امیر بنی کریمی افزود: بیش از ۶۰ درصد فرآورده‌های مورد نیاز استان از طریق نفتکش‌های جاده پیما و از استان‌های همجوار تامین می‌شود.

او با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی و وسعت استان تامین و توزیع بهینه سوخت مصرف کنندگان عمده و جزء را از اولویت‌های شرکت ملی پخش بیان کرد و اظهارداشت: سهم بخش کشاورزی و صنایع استان از مصرف فرآورده‌های نفتی نفت گاز و نفت کوره امسال بیش از ۴۰۰ میلیون لیتر است که نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، استفاده صنایع از گاز و توزیع الکترونیکی فرآورده‌های نفتی را از عوامل موثر در این کاهش مصرف برشمرد.

بنی کریمی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار خانوار در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار نبوده و تاکنون بیش از ۹۰ درصد از آن‌ها در سامانه سدف تایید و سوخت خود را به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنند.

او، میانگین مصرف روزانه نفت سفید و گاز مایع در سطح استان را به ترتیب ۲۰۰ هزار لیتر و ۳۷۰ تن بیان کرد و گفت: با اجرای طرح توزیع الکترونیکی و شناسایی مصرف کنندگان واقعی میزان مصرف این فرآورده‌ها نسبت به پارسال کاهش داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: افزایش سازمان‌های متولی در سامانه سدف برای تائید سوخت مصرف کنندگان می‌توانند نقش موثری در توزیع بهینه و کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی در بخش‌های صنفی وصنعتی داشته باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار