به اروپا و آمریکا نمی‌شود اطمینان کرد

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت:قبل از انقلاب کل کشور در اختیار بیگانگان بود و به اعتماد و انتخاب بیگانگان حاکمان در ایران حکومت می‌کردند بنابر این نباید به اروپا و آمریکا نمی‌شود اطمینان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در مراسم زنگ انقلاب اسلامی، بیان کرد: امام خمینی (ره) با همکاری و همراهی مردم توانست در برابر رژیم طاغوت ایستادگی کند.

او اظهار کرد: بیش از ۴۰سال است که انقلاب اسلامی با شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده و این امر عظیم گسترده‌تر و عمیق‌تر از پیش در جای جای کشور جاری و برقرار است.

نماینده  ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در فرهنگ دین و ایدئولوژی اسلامی مسلمانان باید مستقل باشند و تنها به خدای تبارک و مومنان تکیه کنند و به بیگانگان و ظالمان نباید تکیه و اعتماد کرد وگرنه انسان اهل آتش خواهد شد.

او ادامه داد: به اروپا، آمریکا و سایر کشور‌های اسکتباری نمی‌شود اطمینان کرد قبل از انقلاب کل کشور در اختیار بیگانگان بود و به اعتماد و انتخاب بیگانگان حاکمان در ایران حکومت می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) تصریح کرد: نباید بند و عبد دیگران بود خدای متعال انسان را آزاد آفریده و نباید تحت یوغ هیچ ستمگری بود قبل از انقلاب کشور ما فاقد آزادی و حریت بود.

وی افزود: مسئولین رده بالای ما را بیگانگان مشخص و تعیین و دیگران برای کشور ما تصمیم‌گیری قانون وضع و مسیر را مشخص می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امام خمینی (ره) مسئله آزادی را مطرح و اینکه ملت ایران باید خودشان سرنوشت خود را تعیین و آزاد از یوغ ستم و ستمگران نقشه راه را تعیین و تدوین کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما پیش از انقلاب دین پایمال می‌شد و احکام دین مورد هجمه و تهاجم بود و فرمان‌های الهی نفی حرام الهی حلال و حلال الهی را حرام می‌کردند امام ثابت کرد که باید از قوانین الهی و اسلامی تبیین کرد و و از این قوانین در کشور برقرار شود این مسئله استقلال آزادی و جمهوری اسلامی متخذ از آیات و روایت بود و قیام امام بر همین اساس که مردم نیز از او پیروی و استقامت به خرج دادند انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و در همین مسیر حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی بیان کرد: و هر موقع بعضی از افراد از این مسیر خارج شدند باید کاملا تشخیص دهیم و متوجه باشیم که این افراد از دیگران و بیگانگان تبعیت می‌کنند و باید تلاش کرد با پیروز با پیروی از مقام معظم رهبری، این میراث بسیار عظیم امام خمینی (ره) و شهدا را حفظ و پاسداری کنیم و بر سر منزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.