ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری

رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: آغاز فصل کوچ عشایر به استان از اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ است و کوچ زودتر از موعد مقرر ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرامرز مردانی رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در جلسه نظارت بر کوچ عشایر در منابع طبیعی با اشاره به آغاز فصل کوچ عشایر از اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به استان اظهار داشت: کوچ زودهنگام عشایر به استان ممنوع اعلام شده است.

او افزود: زمان آغاز کوچ عشایر ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده در نظر گرفته شده است که این تاریخ باید به تصویب کمیته ملی کوچ کشور نیز برسد.


بیشتر بخوانید


مردانی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور است اضافه کرد: به منظور جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر به استان، تاریخ کوچ هر چه سریعتر به عشایر در استان خوزستان و سایر مناطق عشایرنشین اطلاع‌رسانی شود.

او ادامه داد: در صورتی که تقویم کوچ از سوی عشایر رعایت نشود پس از صدور اخطاریه‌های لازم در سه نوبت، با متخلفان برخورد و زمینه ابطال پروانه چرای دام ایجاد می‌شود.

مردانی بر برخورد قاطع ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و امور عشایر با مختلفان در حوزه کوچ زودهنگام تاکید کرد و گفت: تعیین و رعایت تقویم کوچ، نیاز به فرهنگسازی، وحدت برون استانی و ایجاد انسجام سازمانی دارد تا بتوان از حمل دام بدون مجوز و همچنین کوچ زود هنگام جلوگیری و با متخلفان برخورد کرد.

او در پایان بر فعال شدن گروه‌های سیار نظارتی، بازرسی و کنترل گلوگاه‌ها، نصب تابلو و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها به منظور جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر و ورود دام پیش از موعد به مراتع استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار