به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دیگر خبری از آن نشستهای پرشور و هیجانهای بعد از اکران فیلمها نبود. کرونا لذت کنار هم بودن اهالی رسانه، منتقدان و البته هنرمندان برای تماشای فیلمها را گرفته بود. فاصله میان منتقدان، اهالی رسانه و عوامل فیلمها، کار را برای مسئولان برگزاری جشنواره راحت کرده بود. جمعیت کمِ حاضر در پردیس ملت باعث شد، فاصله گذاریهای اجتماعی حین تماشای فیلمها بدون نیاز به تذکر رعایت شود.
مسئولان تشریفات حاضر در پردیس ملت کار راحت تری نسبت به سال گذشته برای برقراری نظم داشتند. از طرفی دغدغه رعایت دستورالعملهای بهداشتی در میان حاضران در محل برگزاری جشنواره دیده میشد.
بیشتر بخوانید
بخش پذیرایی نیز به کلی از جشنواره حذف شده بود و از این جهت جای نگرانی نبود. به این ترتیب که اسباب پذیرایی از حاضران مانند دورههای گذشته در طبقه چهارم پردیس تدارک دیده نشده بود و مسئولان برگزاری جشنواره زحمت پذیرایی را روی دوش خود احساس نمیکردند.
نخستین شب از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلمهای «رمانتیسم عماد و طوبی» و «بی همه چیز» به پایان رسید، اما در پایان اکران فیلمها دیگر نه خبری از بحث بر سر کیفیت فیلم ها، نه دورهمیهای هنری، نه صدای شاتهای عکاسان، نه گفتگو با منتقدان و هنرمندان و نه هیچ چیز دیگر که در دورههای گذشته دیده میشد، وجود نداشت. پردیس ملت با حضور کم رمق علاقهمندان به سینما، شب اول خود را سپری کرد. البته که شاید این تنها راه برای برگزاری فستیوال فجر در دوران کرونایی بود.
انتهای پیام/