مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری سپاه ثارالله استان کرمان گفت:بسیج در طرح عارضه یابی سعی کرده از توان مهندسان کارخانجات و کارگران استفاده کند تا مشکلات با استفاده از متخصصان جوان برطرف شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ نظری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در جشنواره جهادگران علم و فناوری که در ستادسپاه ثارالله استان برگزار شد؛ گفت: یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌هایی که پیش رو داریم بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری است که عمده آن برمی‌گردد به همین جلسه‌ای که امروز در آن حضور داریم یعنی بحث جوانان ، علم و دانش که دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.

اوافزود: مامولفه‌های زیادی در بحث کشور‌های دنیا داریم که رهبری یک کشور یکی از مولفه‌های قدرت است که ما در این موضوع سرآمد همه‌ کشور‌ها هستیم.

سرهنگ نظری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت:در بحث نظامی، بحث سیاسی و اقتصادی وقتی همه این‌ها را نگاه می‌کنیم می‌بینیم پشت تمام این قضایا بحث دانش است.

سرهنگ نظری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد:پشت تمام بحث‌های اقتصادی بحث علم وتوانمندی علمی و دانش است که کشور‌های غربی با استفاده از دانش، اقتصادشان را متحول کرده اند و وقتی اقتصادشان متحول شد بقیه کشورها را به استثمار خود در آوردند و با استفاده از دانش خود مکتب‌های غیر اخلاقی خودشان را در کشور‌های دیگر عملیاتی کردند.

سرهنگ نظری گفت: نداشتن وابستگی کشور ما در تحریم‌ها کار بزرگ و معجزه آسایی بود که به خاطر همت و پشتکار جوانان بوده است و کشور ایران در دنیا بین ۲۰۰ کشور رتبه شانزدهم علمی را دارد.

اوافزود: یکی از تحریف‌های بزرگ دشمن هم الان تحریف علمی است و یکی از کار‌هایی که ما می‌توانیم انجام دهیم جهادی عمل کردن در بحث علم است.

سرهنگ رضا خواجه حسنی، مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان در سخنانی با اشاره به تعامل با مراکز علمی و تحقیقاتی استان و انعقاد تفاهم نامه‌هایی با سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری و دانشگاه ها؛ هدف از این اقدام را استفاده از ظرفیت این مراکز علمی برای خدمت به بسیجیان و مردم عنوان کرد.

او افزود: سازمان در طرحی که بحث آن «عارضه یابی» است سعی کرده از توان مهندسان کارخانجات و کارگران صنعتی استفاده کند و در این راستا بازدید از کارخانجات به منظور جمع آوری نیازمندی‌های آنان آغاز شده تا این نیازمندی را با استفاده از متخصصان جوان برطرف کنیم.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری سپاه ثارالله استان کرمان ایجاد مرکز نوآوری را یکی دیگر از اقدامات عنوان و بیان کرد: سپاه ثارالله استان کرمان اولین سپاه استانی است که پیشنهاد مرکزنوآوری و کارگاه تولید نمونه اولیه محصولات فناورانه را در کشور به سپاه پاسداران ارائه داده و این طرح به تصویب رسیده است.

خواجه حسنی تصریح کرد: به این منظور سوله هزار متری در شهر کرمان تعبیه می‌شود و با حمایت سازمان بسیج علمی تهران به منظور ارائه خدمات به مبتکران و مخترعان حلقه مفقوده نبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برطرف می شود.

او ارتباط گیری با دیگر مراکز و موضوعات صنعتی، در دستور کار قراردادن مهارت آموزی دانش آموزان و نیز برداشتن گام‌هایی در راستای مشاغل خرد و خانگی را از دیگر موارد قابل ذکر برشمرد و افزود: همچنین برای استفاده از ظرفیت‌های علمی در راستای مکتب حاج قاسم هم اقداماتی انجام شده تا همه ظرفیت‌ها به مرور پای کار بیایند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری سپاه ثارالله استان کرمان در پایان گفت: این سازمان در قرارگاه جهادی مدیریت دانش مربوط به نیرو‌های مسلح نیز عضویت دارد و نقش آفرینی کرده و در اولین گام بازدید علمی از تقاطع‌های غیرهمسطح کرمان انجام شده و برنامه‌هایی برای ایفای نقش در آینده علمی استان دارد.

جشنواره جهادگران علم و فن آوری در ستاد سپاه ثارالله برگزار و از منتخبان اقشار تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار