تصویر گربه جنگلی در طبیعت شهرستان زرندیه به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تصویر گربه جنگلی  در منطقه خرقان شهرستان زرندیه از توابع استان مرکزی به ثبت رسید.

میرزائی افزود: حرکات این گونه جانوری ارزشمند که در بالای هرم گوشتخواران قرار دارد  از سوی یکی از فعالین محیط زیست عکسبرداری و فیلمبرداری شد.

او اضافه کرد: در نهایت پس از ارسال مستندات و تصاویر مربوط به این گربه به دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و انجام امور تخصصی مربوط، تشخیص گونه از سوی کارشناسان مجرب مورد تائید قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه این گونه گربه سان از جمله گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست هستند بیان کرد: گربه‌های وحشی، تنها و در بوته زار‌های بلند، مناطق جنگلی، نیزار‌های مجاور تالاب و رودخانه‌ها و مناطق جنگلی زندگی و از پستانداران کوچک و متوسط تغذیه می‌کند.

تصویر گربه وحشی مرداد ماه ۹۸ برای نخستین بار از سوی همیاران محیط زیست شهرستان زرندیه عکسبرداری و فیلمبرداری شد.

گربه جنگلی در مقایسه با دیگر گونه‌های هم نوع دارای جثه بزرگ، پای بلند، دم کوتاه و گوش بزرگ بوده و انتهای گوش آن مو‌های بلند و پشت گوش آن نیز به رنگ قهوه‌ای و سیاه است.

استان مرکزی در خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی قرار دارد و خوشبختانه جوامع محلی و همیاران محیط زیست در شهرستان زرندیه نسبت به حفظ تنوع زیستی و حیات وحش منطقه، کنشگر و حساسند و به ارزش‌های محیط زیستی واقفند که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.