با حضور استاندار مرکزی طرح‌های هفته دولت شهرستان اراک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت هفته دولت در مراسمی با حضور استاندار مرکزی، آصفری نماینده مردم اراک، خنداب وکمیجان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی طرح‌های هفته دولت در شهرستان اراک شامل ۱۸۴ طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری رسید و یا عملیات عمرانی آن‌ها آغاز شد.

بهره برداری از طرح‌های شهرستان اراک

از جمله این طرح ها، طرح توسعه کارخانجات دیرگداز اراک، ساختمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی، بازسازی مدرسه بهشت و ستایش، ۷ جایگاه کافوی نوری با ۶ هزارو ۵۰۰ شماره تلفن ثابت منصوبه مجهز به امکانات اینترنت پرسرعت ADSL با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیارد ریال و پروژه مسکونی ۹۸واحدی شرکت تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان مرکزیبودند که به بهره برداری رسید.

همچنین ۵ پروژه زیست محیطی شهرستان اراک شامل سه ایستگاه سنجش آلودگی هوای در کوی علم الهدی، کوی سردشت و کوی قائم و دو مرکز تیمار حیات وحش و مخازن ذخیره و آبشخور وحوش در منطقه حفاظت شده هفتاد قله هم به بهره براری رسید.

برای این ۱۸۴ طرح ۴ هزارو ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۳۸ و نیم میلیون یورو آورده ارزی صرف شده است و این طرح‌ها در مجموع هزارو ۴۳۵ نفر اشتغال زایی خواهند داشت.

از این ۱۸۴ طرح ۱۶۸ طرح به بهره برداری رسید که برای آن‌ها ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده و عملیات اجرایی ۱۶ طرح با ۹۸ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

همچنین طرح ۱۵۲ از این ۱۸۴ طرح با اعتبار ۲ هزارو ۹۷۵ میلیارد ریال طرح‌های عمرانی هستند و ۳۲ طرح با اعتبار هزارو ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۳۸ و ۳ دهم میلیون یورو آورده ارزی طرح‌های اقتصادی هستند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار