معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد از ارتقاء جایگاه استان در افزایش نرخ پوشش پیش دبستانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجتبی میزساز، کارشناس مسئول اداره دوره اول آموزش ابتدایی و پیش دبستانی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از جانب مدیر کل آموزش و پرورش استان و پیگیری‌های رسانه‌ای معاون آموزش ابتدایی استان با هدف آگاه سازی اولیاء نوآموزان پیش دبستانی، پیگیری‌های اداره دوره اول ابتدایی و پیش دبستانی و تیم آموزش ابتدایی در مناطق و نواحی استان در شرایط حاضر و کرونایی توانسته اند در مدت ۴ روز نرخ رشد پوشش استان را در کشور ۶ پله ارتقاء بخشند.

همچنین سعیده بهادرزاده، معاون آموزش ابتدایی استان گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر امر حاکمیتی بودن پیش دبستانی که موجب اقتدار کشور است و به منظور تحقق عدالت آموزشی وظیفه ما تلاش برای رسیدن به جذب و پوشش ۱۰۰ درصدی کودکان ۵ سال تمام است و با ادامه تلاش و همت والای تمامی معاونین و کارشناسان نواحی و مناطق به نرخ پوشش ۱۰۰ درصدی خواهیم رسید.

او افزود: دوره پیش دبستانی دوره‌ای مهم و سرنوشت ساز به خصوص در مناطق روستایی، دوزبانه، عشایری، حواشی شهر‌ها و ... است که متاسفانه در سال جاری به دلیل شرایط خاص کرونا شاهد افت آمار ثبت نام نوآموزان بودیم.

بهارزاده اظهار داشت: امید است با توجه به اعلام طرح ملی پوشش نوآموزان پیش دبستانی از سوی وزارت بتوانیم به توسعه حداکثری کمی و کیفی دوره پیش دبستانی دست یابیم.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر نوآموزانی که در این طرح جذب شده اند از محتوا‌های ارائه شده در کانال پیش دبستانی استان بهره می‌برند و با همت تیم تولید محتوای استان که متشکل از بهترین مربیان هستند تولید شده است.

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: در کنار این آموزش‌ها سعی شده اطلاعات لازم به اولیاء نیز داده شود تا در شناخت بعضی از مشکلات یادگیری احتمالی و مداخله بهنگام ما را یاری کنند.

بهادر زاده اظهار امیدواری کرد با اطلاع رسانی‌های انجام شده بقیه کودکانی که شرایط سنی این دوره را دارند نیز جذب شده و بتوانند از آموزش‌های این دوره بهره ببرند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار