مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: همزمان با دهه فجر ۲۱ پروژه عمرانی بنیاد مسکن با اعتباری بالغ بر ۵۱۸ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان با اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ایام الله دهه فجر گفت: در این ایام بخشی از پروژه‌های عمرانی در حوزه روستایی و شهری و نیز طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و در حوزه مسکن محرومان این نهاد با اعتباری بالغ  بر ۵۱۸ میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او به اجرای طرح‌های هادی در روستا‌های زنجان اشاره کرد و گفت:  طرح هادی روستایی در ۶ روستای شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم و سلطانیه افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان مهمترین هدف طرح‌های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستا‌ها عنوان کرد و افزود: ساماندهی و اصلاح وضعیت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می‌روند.

خواجه‌ای گفت: در این ایام ۱۴ پروژه مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی و ۵۶۰ واحد مسکن محرومین با اعتباری بالغ بر ۴۴۸ میلیارد ریال در روستا‌های زنجان به بهره برداری خواهد رسید.

او بااشاره به اینکه اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است، ادامه داد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه گذاری در روستا‌های مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان از افتتاح یک پروژه در حوزه مسکن شهری (۱۸ واحدی وصال ابهر) با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: تأمین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحد‌های مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.