مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ البرزگفت: پایش  هوایی پس از هماهنگی لازم به زودی در شهرستان ساوجبلاغ به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ایرج الماسی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ البرز روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: پایش  هوایی پس از هماهنگی لازم  به زودی  در شهرستان ساوجبلاغ به اجرا در می آید تا از این طریق تغییرات تا سطح یک متر مربع شناسایی و قبل از هرگونه اقدام از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ البرز با اشاره به این که آمایش سرزمینی و کاداستر اراضی کشاورزی را رکن اصلی برنامه‌ریزی وزارت کشاورزی دانست، افزود: طرح آمایش سرزمینی موجب شناسایی زمین‌های با قابلیت کشاورزی، صنعتی و یا مسکونی خواهد شد .

الماسی گفت: برهمین اساس  نوع کاربری، قابلیت و ظرفیت اراضی مشخص و تعیین می شود و به عنوان سند معتبر شناخته خواهد تا به زمین‌های خاص آسیبی وارد نشود.

او افزود : شهرستان ساوجبلاغ با داشتن  ۶۰ درصد تولید کنندگان برتر ملی و ۴۶ درصد تولیدکنندگان برتر استانی  در بخش کشاورزی رتبه نخست  البرز را به خود اختصاص داده است. 

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت:  تولید محصولات آلو قطره طلا به میزان ۷۳ تن در هکتار، آلوی شابلون ۶۴ تن در هکتار، گیلاس ۹۸ تن در هکتار و پیاز بیش از ۲۰۰ تن در هکتار به ثبت رکورد استانی رسیده است.

الماسی افزود: شهرستان ساوجبلاغ در سطح کشت ۸.۵  هکتار با تولید بیش از ۹ میلیون شاخه گل رز و کشت میوه گرمسیری پاپایا(خربزه درختی) و درخت لیمو ترش در گلخانه در سطح البرز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

او افزود: توسعه گلخانه های شهرستان ساوجبلاغ در سطح ۲۰ هزار و ۷۲۰ متر مربع است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: این اداره امسال  ۱۰۰ درصد تعهدات اشتغال خود را اجرایی و تحقق بخشیده است.

الماسی با اشاره به گزارش عملکرد جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ افزود: شماره گذاری ۹۰ درصد ناوگان مکانیزاسیون، اجرای روش های نوین آبیاری در سطح  بیش از ۵۵۰ هکتار،  لایروبی قنوات به میزان ۶ هزارو ۵۰۰ متر ، اجرای لوله گذاری به میزان  پنج هزار متر  از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در سال جاری بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: هویت گذاری دام به تعداد ۲۶ هزار راس به منظور جلوگیری از قاچاق دام و رفع تداخلات اراضی ملی با مستثنیات در سطح ۱۱ هزار هکتاررسیده است.

الماسی افزود: برای نخستین بار در استان البرز طرح ملی مدیریت مشارکتی در باغات سرخاب ساوجبلاغ به منظور افزایش تولید و کاهش سموم و طرح پایلوت پرورش کرم ابریشم ویژه زنان روستایی در روستای شلمزار اجرایی شده است.

او گفت: شهرستان ساوجبلاغ حدود ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که بخشی از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان طی سال های گذشته آماج ساخت وسازهای غیر مجاز قرار گرفته است.

انتهای پیام/ر  .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.