امام جمعه بافق گفت: اولویت فعالیت کتابخانه‌های عمومی تربیت کتابخوان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امام جمعه جدید بافق در دیدار با رئیس و کتابداران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، بر اهمیت ویژه تربیت افراد کتاب‌خوان در کنار احداث و توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر، امام جمعه بافق در این دیدار با گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، کتاب‌خوانی را عامل مهمی برای پیشرفت جوامع دانست و گفت: متأسفانه امروزه رشد بی‌رویه استفاده از فضای مجازی، عرصه را برای کتاب و مطالعه تنگ کرده است که این امر، تلاش و مجاهدت بیشتری را برای ترویج و تبلیغ کتاب‌خوانی می‌طلبد.

او با اشاره به تأثیر برنامه‌های مفید و اثرگذار فرهنگی بر رفتار‌ها و کنش‌های اجتماعی، تصریح کرد: تلاش برای فرهنگ‌سازی مطالعه یکی از جلوه‌های بارز تأثیرگذاری فرهنگی کتابخانه‌ها در جامعه است.

امام جمعه بافق بیان داشت: تربیت افراد کتاب‌خوان، موضوعی است که اهمیتی به مراتب بیشتر از احداث کتابخانه و گسترش آن دارد چرا که هرقدر هم کتابخانه‌ها مجهز، غنی و گسترده باشد، ولی افراد کتاب‌خوان برای استفاده از این امکانات وجود نداشته باشند، تأثیر چندانی نخواهند داشت.

در  این دیدار رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بافق گفت: فضای فیزیکی کتابخانه های بافق توسعه یافته و کتابخانه‌های شهرستان در سال‌های اخیر جذاب سازی شده اند.

او افزود:  برای جذب اعضا و مخاطبان برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان برجسته کشوری، مسابقات و کلاس‌های نقاشی و قصه‌گویی ویژه کودکان برگزار می‌شود.

شهرستان بافق هم‌اکنون سه باب کتابخانه شهری و یک باب کتابخانه روستایی فعال دارد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار