۱۰۰ پروژه برق رسانی با هزینه ۵۱۳ هزار میلیون ریال اعتبار، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در شمال استان کرمان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد گنجعلیخانی، معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: بیش از یکصد پروژه برق رسانی با هزینه ۵۱۳ هزار میلیون ریال اعتبار در شمال استان کرمان همزمان با ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

او پروژه‌های برق رسانی آماده افتتاح و جایگزینی ۲۰۰ کیلومتر شبکه سیمی با کابل خودنگهدار برای کاهش تلفات و خاموشی ها را از شاخص‌ترین پروژه‌ها عنوان کرد و افزود:  احداث شبکه روشنایی معابر در بلوار‌های شهیدصدوقی، پزشک، شهید هدایت و پل شهید بادپا در شهرکرمان کمربندی غربی زرند، تامین برق شهرک‌های امام حسن فاز ۵ و ۶ و ثامن ۲ در شهر کرمان و شهرک امام رضا ع در شهربابک و همچنین برق رسانی به ۵ روستای فاقد برق با جمعیت ۷۶ خانوار از مهمترین طرح‌هایی آماده بهره برداری حوزه انرژی در شمال استان کرمان در دهه فجر است.

گنجعلیخانی تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها نیز اقداماتی از جمله احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی به طول ۱۵۳ کیلومتر، نصب و تعویض ۲۶۶ دستگاه ترانسفورماتور هوایی و زمینی، نصب انشعاب ۱۴۸ هزار ۳۲ مشترک جدید و نصب بیش از ۲۶۷۰ دستگاه چراغ در معابر انجام شده است.

او بیان داشت: بیش از ۱۲۰ پروژه برق با اعتبار ۶۱۳ هزار میلیون  ریال در این ایام در استان کرمان کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به اینکه تمامی روستا‌های بیش از ۱۰ خانوار جمعیت شمال استان از نعمت برق بهره‌مند شده اند، گفت: سال گذشته تعداد ۶۴۱ هزار ۷۰۰ مشترک برق در شمال استان ثبت شده بود که در ۱۰ ماه امسال، این تعداد به ۶۵۶ هزار ۵۳۲ مشترک رسیده که نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ هزار مشترک افزایش داشته ایم.

گنجعلیخانی  در خصوص عملکرد خدمات غیر حضوری از طریق درگاه‌های الکترونیکی  نیز افزود: در حال حاضر ۶۲۳ هزار مشترک معادل ۹۵ درصد از مشترکین استان کرمان از این نوع خدمات استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه حوادث برق را نمی‌توان صفر کرد، اما به راحتی می‌توان با رعایت اصول ایمنی از وقوع آن‌ها پیشگیری کرد، گفت: طی امسال پیش بینی شده تلفات برق شمال استان کرمان به ۱۰ و نیم  درصد برسد  که امید است با برنامه‌ریزی خوب انجام شده و اجرای پروژه‌های مربوطه  این عدد در سال آتی تک رقمی شود.

گنجعلیخانی به اجرای طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات و عملیات (طرح هما) اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح تماس‌های مردمی با مرکز ۱۲۱ بدون نیاز به اپراتور مستقیما در سیستم ثبت و نیرو‌های اتفاقات با استفاده از تبلت‌های موجود در خودرو‌ها به محل مراجعه و نسبت به رفع خاموشی اقدام می کنند.

او از ارائه ۸۵ نوع خدمت به ارباب رجوع بدون نیاز به مراجعه حضوری خبرداد و واگذاری ۴۴ نوع خدمت به دفاتر پیشخوان دولت را به  منظور کاهش مراجعات مردمی و تسهیل در خدمات رسانی به مشترکین  از پروژه‌های مهم امسال در حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق شمال استان برشمرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار