مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان حق بیمه تامین اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار در ۱۰ ماهه امسال پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به پرداخت دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل، گفت: حدود ۱۸۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

او افزود: از ابتدای اجرای طرح بیمه‌های تامین اجتماعی تا کنون ۲۱۲ نفر از مددجویان تحت حمایت بازنشسته شده و مستمری‌بگیر بیمه تامین اجتماعی شده‌اند.

دشتی با اعلام اینکه بیمه تامین اجتماعی می‌تواند مسیر خودکفایی مددجویان را بیش از پیش هموار کند، بیان کرد: ترویج و تشویق خانواده‌های تحت حمایت به فرهنگ کار و تلاش و همچنین بهره‌مندی آنها از خدمات بیمه‌ تامین اجتماعی، می‌تواند مددجویان را تا حد بسیاری به مرز خوداتکایی نزدیک کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به منظور بهره‌مندی مددجویان از مزایای بازنشستگی آن صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم با گسترش بیمه تامین اجتماعی در بین خانوار تحت حمایت، شاهد خودکفایی کامل آنها باشیم.

او با اشاره به اینکه تمامی مددجویان تحت حمایت ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت از پوشش بیمه‌ سلامت برخوردار هستند، بیان کرد: بر این اساس فرآیند رسیدگی به امور درمانی و دارویی خانوار تحت حمایت توسط سازمان بیمه سلامت صورت می‌گیرد.

دشتی با بیان اینکه با وجود واگذاری بیمه پایه مددجویان شهری به «بیمه سلامت» فعالیت کمک به فرانشیز خدمات درمانی آنها همچنان ادامه دارد، افزود: بیمه‌شدگان روستایی همچنان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند که طبق سنوات گذشته به امور درمانی آنها رسیدگی می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت که دارای دفترچه «بیمه سلامت» هستند برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به مراکز درمانی دانشگاهی و دولتی مراجعه می‌کنند، گفت: امیدواریم با یاری خیران و پزشکان نیکوکار بتوانیم بخش قابل توجهی از مشکلات درمانی و دارویی بیماران تحت حمایت را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.