مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از برنامه‌های این سازمان به مناسبت دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جواد ذاکر، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان یزد گفت: بهره برداری از ۲۳ پروژه، ۱۶۵ کلاس درس، ۳۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و همچنین احداث ۴۲ مدرسه جدید در سطح استان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از برنامه‌های این سازمان در ایام دهه فجر است.

او با اشاره به نزدیک بودن کنگره ۴ هزار شهید استان افزود: احداث چهار هزار متر مربع مدرسه علاوه بر تعهدات سازمان نوسازی مدارس، ۴ هزار متر مربع استاندارد سازی مدارس در شهرستان بهاباد، ۴ هزار متر مربع تعمیرات مدارس با هماهنگی گروه‌های جهادی بسیج، دادن ۴ هزار متر مربع تجهیزات به مدارس و همچنین اجرای چهار هزار متر مربع چمن مصنوعی در مدارس مناطق محروم تا آخر سال از جمله برنامه‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات استان به مناسبت کنگره ۴ هزار شهید استان است.

ذاکر با اشاره به مصوب شدن ضابطه ۶۲۷ سازمان مدیریت کشور مبنی بر مکان یابی مدارس به منظور حل مشکلات در باز توزیع فضا‌های آموزشی خاطر نشان کرد: برقرای تعادل بین فضا و جمعیت از الویت‌های کاری این سازمان است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان یزد با اعلام اینکه از ۱۶۶۰ مدرسه موجود در سطح استان، حدود ۱۱۲۳ مدرسه فعال و دایره و مابقی بلا استفاده است، اظهار داشت: بیشترین و کمترین مدارس بلا استفاده به ترتیب در شهرستان تفت به دلیل وسعت بالای روستا‌ها و شهر یزد است.

او با بیان اینکه هدف اصلی از طرح آجر به آجر فرهنگ سازی مدرسه سازی بوده است، عنوان کرد: دو پویش در قالب طرح آجر به آجر شکل گرفته که پویش اول "محرم"  در سراسر کشور اجرا و با شرکت ۵ هزار نفر یک مدرسه سه کلاسه در خضر آباد شناسایی و با کمک مردم عملیات اجرایی آن شروع شده و برای سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

ذاکر همچنین ادامه داد: پویش دوم به نام " من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من" است که  یک مدرسه ۶ کلاسه در منطقه خویدک احداث می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان یزد گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه آجر به آجر وانتخاب گزینه مشارکت در این طرح شرکت کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار