معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرستان لارستان، گفت: به دلیل بی توجهی به هشدارها و شرکت در مجلس دورهمی و پخت آش نذری ۳۲ نفر از جمله ۱۵ دانش‌آموز در روستای کرمستج لارستان به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید یگانه معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرستان لارستان، بیان کرد: اهالی روستای کرمستج بخش مرکزی لارستان با وجود همه هشدارها، توصیه‌ها و اعلام خطر جدی مبنی بر شیوع موج چهارم این ویروس با بی توجه به دستورات و توصیه‌های بهداشتی ستاد مدیریت  کرونا با شرکت در یک دورهمی و پخت آش نذری موجب ابتلای  ۳۲ نفر به کرونا از جمله ۱۵ دانش آموز شدند.

او، تصریح کرد: هم اکنون شمار روستاهای در معرض خطر شیوع موج چهارم کرونا در منطقه لارستان به پنج مورد رسیده و به همین سبب محدودیت‌های سختگیرانه و شدید تردد در  روستاهای کاریان، لاغران، احمد محمودی و جلال‌آباد از بخش‌های جویم و بنارویه و  کرمستج بخش مرکزی لارستان  به مدت ۲ هفته اعمال می شود.

یگانه، ادامه داد: یکی از تفاوت‌های آمار مبتلایان در روستای کرمستج با سایر نقاط لارستان در تعداد و افزایش درگیری دانش‌آموزان است و اینکه ۱۵ دانش‌آموز ظرف ۴۸ ساعت به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرستان لارستان، افزود: ابتلای این تعداد دانش‌آموز به کرونا به سبب حضور در کلاس درس و مدرسه نبوده بلکه بیشتر ناشی از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در حین بازی و هم بازی شدن با یکدیگر و حضو در دورهمی ها و تجمع‌های خانوادگی بوده است.

او، در این نشست اضطرای  بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و منع تردد کامل به مدت ۲ هفته و اعمال محدودیت‌های شدید در روستای کرمستج  تاکید کرد.

یگانه، با بیان اینکه  همکاری نیروی انتظامی در ورودی این روستا ایست و بازرسی مستقر شده است، اضافه کرد: از روحانیون و معتمدان محل نیز درخواست شد، مساجد و برپایی نمازهای یومیه تا اطلاع بعدی در این روستا تعطیل شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان، اظهار کرد: امام جماعت و اهالی روستای کرمستج نیز در خصوص ترغیب مردم به انجام تست‌های بیشتر نیز اعلام آمادگی کردند تا بتوان موج بیماری را در خود روستا کنترل و از سرایت آن به سایر مناطق جلوگیری کرد.

او، مهمترین عامل در شیوع موج چهارم کرونا را برخلاف سایر مناطق، جشن‌های ازدواج و ختم ندانست بلکه علت آن را توزیع آش نذری و برپایی دورهمی‌های خانوادگی و گروهی دانست.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار