حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت:مردم گیلان مردمی سلحشورند که همواره در مقابل ظالمان و ستمگران ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی،صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توفیقی حاصل شد که در استان گیلان حضور پیدا کنیم، استانی که دارای مردمی پرتلاش در هر کوی و برزن است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مجاهدت‌ها، سلحشوری و ایستادگی مردم گیلان در ایستادگی برابر ظالمان در طول تاریخ این استان خاطرنشان کرد: بصیرت و حضور در صحنه دفاع مقدس از دیگر ویژگی‌های مردمان این دیار است که شهدای بزرگی نیز در این مسیر تقدیم انقلاب کردند.

رئیسی افزود: علی‌رغم وضعیت کرونایی بعد از حضور ۳۰ نفر از همکاران در ۳۱ حوزه قضایی گیلان و بررسی و تحلیل نسبت به عملکردها، ما با جمعی از همکاران در استان حضور پیدا کردیم و در این سفر با نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار، همکاران قضایی استان دیدار خواهیم داشت و در جلسه شورای اداری استان حضور پیدا می‌کنیم.

او تصریح کرد: در نهایت بعد از بررسی مسائل و مشکلات استان در جلسه نهایی سفر، آنچه که لازم باشد برای رفع مشکلات در استان تصمیم‌گیری می‌کنیم و در مرکز هم پیگیر مشکلات استان خواهیم بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: از مردم استان گیلان عذرخواهی می‌کنم، زیرا در ذهن ما بود که در این سفر، دیداری با مردم و نخبگان استان داشته باشیم و در اجتماعات مردمی شرکت کنیم، اما وضعیت کرونایی ایجاب کرد که این جلسات کاهش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: جا دارد من به خانواده‌های معزز شهیدان و ایثار گران ادای احترام کنم.

او تصریح کرد: حضور در این استان توفیقی است تا در خدمت همکارانم باشم، با وجود وضعیت کرونایی که شرایط خاص خود را ایجاد می‌کند، بعد از حضور ۳۰ نفر از همکارانم در ۳۱ حوزه قضایی استان گیلان و بررسی و تحقیق نسبت به عملکرد دستگاه قضایی و هم واحد‌های اداری با جمعی از همکارانمان به دلیل شرایط کرونایی در استان حضور پیدا کنم.

او  در این باره مثالی زد و گفت: مسئولی که در گردنه حیران ویلاسازی کرده است باید به شدت تحت تعقیب و پیگرد قانونی بگیرد و تخریب ویلایش در دستور کار گیرد.

رییس قوه قضاییه افزود: حفظ قانون و شئون اسلامی اجتماعی عدالت باید بیش از پیش مورد تاکید همگان به ویژه مسئولان باشد.

مشکلاتی که در گیلان رفع نشود در تهران بررسی می شود 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ، رئیس قوه قضاییه  در رشت گفت:  امروز با حضور مسئولان قضایی استان مسائل و مشکلات گیلان بررسی می‌شود و درخصوص برخی موضوعات که نیاز به بررسی بیشتر دارد در تهران تصمیم گیری خواهد شد.

او در بدو ورود به استان از نمایشگاه مشکلات اولویت دار گیلان بازدید کرده است .

رئیس قوه قضاییه  از نمایشگاه عکس مشکلات کارخانجات پوشش و پوپلین، قاچاق چوب در گیلان، ساحل خواری در خشکرود، چمخاله، زیباکنار و امین آباد و واحد‌های صنعتی رشت که دچار رکود شده اند بازدید کرده است.

کسب اقتدار ایران با دستیابی به حوزه های نظامی و دفاعی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ،  رئیس قوه قضاییه امروز در شورای اداری گیلان در رشت با قدردانی از کادر پزشکی گیلان و کشور برای حفظ سلامت مردم و مبارزه با ویروس کرونا و همه افکسب اقتدار ایران با دستیابی به حوزه‌های نظامی و دفاعیرادی که در این عرصه تلاش کرده اند ،گفت: سالهاست که در حوزه نظامی و دفاعی تحریم داشتیم و دشمن همیشه در تلاش بود تا در حوزه توانمندی‌های دفاعی و هسته‌ای پیشرفت نکنیم، ولی امروز ۱۰ رزمایش از نیرو‌های مسلح، سپاه و ارتش دیدید و این قدرت و اقتدار را برای کشور ما ایجاد کرد و میهن اسلامی علیرغم همه دشمنی‌ها و محدودیت‌ها اقتدار کسب کرده است.


جامعه پویا و هدفدار مقتدا و امام دارند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تبریک یوم اله دهه مبارک فجر با اشاره به اینکه امت در حال حرکت و پویا و هدفدار مقتدا و امامی دارند و با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پیشرفت گام بر می‌دارند ،گفت: همه روز‌ها و همه شب‌ها و همه مکان‌ها متعلق به خداست، ولی یک روز است که دست قدرت خدا به وضوح دیده می‌شود خداوند متعال عنایت کرد تا ملت ایران در برابر ستمگران و ملت‌های استکبار بایستند و دست قدرت الهی بر اراده استکبار فائق آمد و انقلاب شکوهمند اسلامی رقم خورد.

او افزود: امام خمینی به تعبیر رهبر ما امام تحول بودند به دلیل ایجاد تحول در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، و ملتی که از خفقان رنج می‌برد توانست آزاد و رها شود.

رزمندگان باید الگوی همه باشند

رئیس قوه قضاییه گفت: رزمندگان باید الگوی مسوولان ما باشند و مسوولان با حرکت انقلابی بر مشکلات فائق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود:  ۸ هزار شهید گیلان ناظر بر اعمال ما هستند و انتظار شهدا و انقلابیون باید دغدغه مسوولان باشد.

او گفت: تلاش‌هایی در صادرات غیرنفتی و حل مشکلات برخی واحد‌های تولیدی و احیای جنگل‌ها و زارعت چوب در گیلان انجام شده که بسیار ارزشمند است.

رئیس قوه قضاییه افزود: ذخایر مادی، آب، جنگل، محیط زیست و نیروی انسانی جزو سرمایه‌های استان هستنند و مدیران باید با استفاده از این ظرفیت‌ها بهره وری را بالا ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: برخی گزارش‌ها نگران کننده است، چرا باید ارتباطات و زد و بند‌ها و جریان‌ها در ادوار مختلف مشکلاتی ایجاد کند و اگر کسی مدیر شد باید خود را در اجرای قانون موظف بداند و اگر مدیری تخلف کند باید بیشترین مجازات برایش در نظر گرفته شود.

او  در این باره مثالی زد و گفت: مسئولی که در گردنه حیران ویلاسازی کرده است باید به شدت تحت تعقیب و پیگرد قانونی بگیرد و تخریب ویلایش در دستور کار گیرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: حفظ قانون و شئون اسلامی اجتماعی عدالت باید بیش از پیش مورد تاکید همگان به ویژه مسئولان باشد.

گیلان باید دوباره مرکز نساجی کشور شود

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازدید صبح امروزش از کارخانه پوشش گفت: وضعیت این کارخانه بسیار فاجعه بار است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با ابراز تاسف از سوء استفاده مالک از خسارت‌های برف سنگین سال ۸۳ به این واحد تولیدی ، افزود: مسئله ویران کردن ثروت ملی باید جزو عناصر پیگرد باشد تا این واحد تولیدی هرچه سریعتر باید به روز‌های اوج تولید خود برگردد.

او گفت: گیلان دوباره باید به مرکز صنعت نساجی کشور تبدیل شود کشاورزی و نساجی دو اهرم صنعتی و اقتصادی این استان باشد.

خصوصی سازی باید قانونی انجام شود

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه خصوصی سازی یک اصل قانونی ست و باید اجرا شود گفت: همه ما موافق اجرای خصوصی سازی هستیم، اما این فرآیند نیابد به گونه‌ای باشد که اموال ملت و کشور به طرز فاجعه باری با خاک یکسان شود و به نوعی آتش به اموال ملت زده شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: از طرفی چناچه سرمایه گذاری در بخش خصوصی خوب عمل کرده باشد باید از سیاست‌های تشویقی استفاده کرد.

لزوم حل مشکلات زیست محیطی در گیلان

حجت الاسلام والمسلیمن رییسی در ادامه بر لزوم توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: معضل پسماند‌هایی که محیط زیست، تالاب‌ها و رودخانه‌های گیلان را تهدید می‌کند باید در استان مجدانه بررسی، پیگیری و حل شود.

او بر لزوم حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: مسوولان این حوزه نباید در حفظ منابع طبیعی و ملی با کسی تعارف داشته باشند و قانون را ملاک عمل خود قرار دهند.

اقتدار ملی مستلزم پیشرفت در حوزه‌های دفاعی و جهش تولید

رئیس قوه قضاییه گفت گفت: همانگونه که ساخت موشک و پیشرفت در حوزه هسته‌ای قدرت تولید می‌کند رونق تولید صنایع هم اقتدار ملی در زمینه اقتصادی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلیمن رئیسی افزود: امروز دشمن در تلاش است تا صنعت و تولید ما را از نفس بیاندازد، ولی همه ما باید تلاشمان را برای احیا و رونق بیش از پیش تولید برای پیروزی در جنگ اقتصادی به کار بریم.

او گفت: احیا و راه اندازی واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل گیلان گامی به سوی رونق تولید است.

 

 


بیشتر بخوانید


 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.