حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی گفت: دانشگاه مبدا تحولات جامعه برای تضمین استقلال در حوزه‌های مختلف علمی، فنی و صنعتی است و این مهم با اتکا به استعداد و پشتکار جوانان متعهد این سرزمین تجلی یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی ، نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور در نشست تخصصی با روسای دانشگاه‌های گیلان با اشاره به برخی از ظرفیت‌های بالقوه تاریخی، فرهنگی، علمی و نیروی انسانی گیلان برای رسیدن به توسعه پایدار ،گفت: شناسایی و برنامه ریزی مناسب برای تبلور توانمندی‌های گیلان رسالت مهمی است که بر عهده متولیان آموزش عالی استان است.

او  ترویج ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی در کنار تخصص گرایی و پیوند بیشتر دانشگاه‌ها با صنعت و بخش خصوصی را برای تحقق دانشگاه‌های در تراز انقلاب اسلامی، ضروری دانست و افزود: رفع نیاز‌های صنعت، درک بهینه انواع تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و رسانه ایی از الزامات مهمی است که باید در برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه‌ها مد نظر قرار گیرد.

در ادامه‌ی این نشست احمد رضی،  رئیس دانشگاه گیلان در گزارشی ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و پرورشی این دانشگاه را برای تحقق دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم و در تراز انقلاب اسلامی تشریح کرد و افزود: این مهم امروز در بستر تعامل ۱۹ هزار دانشجو، ۶۰۰ عضو هیات علمی، ۶۰ انجمن علمی دانشجویی و ۲۶ کانون فرهنگی پیگیری می‌شود.

 ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست عمده‌ترین اقدامات و ظرفیت‌های مراکز درمانی و بهداشتی استان را در مواجهه، مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تشریح کرد و گفت: این ماموریت مهم با بهره گیری از توانمندی‌های ۴ هزار پرستار و هزار پزشک در ۳۶ بیمارستان دولتی و خصوصی گیلان عملیاتی شده و همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام بصیری ، مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های استان هم بر لزوم توجه جدی به دروس حوزه‌ معارف در بستر ترویج اخلاق مداری و ارتقای نگاه فرهنگی جوانان دانشگاهی و آینده ساز این سرزمین تاکید کرد و گفت: ترویج علم، اخلاق و عمل به همراه تهذیب نفس از جمله نیاز‌های اساسی دانشگاه‌ها در تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

در پایان این نشست دوستار رییس دانشگاه آزاد اسلامی، صادقی رئیس دانشگاه پیام نور، صفری رئیس دانشگاه فرهنگیان، شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ایی، نوروزی رئیس دانشگاه علمی و کاربردی و ئشفیعی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گیلان، عمده‌ترین برنامه ها، محدودیت‌ها و ظرفیت‌های مراکز آموزش عالی استان را تشریح و بر ضرورت تعامل جدی دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و پرورشی مراکز آموزش عالی تاکید کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: دانشگاه ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.