آغاز کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده در اراک

کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهید جانباز و آزاده به میزبانی استان مرکزی در اراک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهیده جانباز و آزاده در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی در اراک آغازبه کار کرد و در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان و آزادگان زن و تمبر یاد بودکنگره زنان شهید، جانباز و آزاده رونمایی شد.

 اهمیت نقش زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی 

سید علی آقازاده استاندار مرکزی دراین کنگره با قدردانی از مقام زن گفت: تقدیم ۱۷ هزار شهید، آزاده و جانباز زن به انقلاب اسلامی حکایت از اهمیت نقش زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی دارد.

آقازاده افزود: ۸ هزار شهید زن، ۷ هزار بانوی ایثارگردر ۸ سال دفاع مقدس جانفشانی کردند و امیداست نقش زنان ایرانی به عنوان نماد‌های مقاومت و ایستادگی بر نسل‌های جدید عرضه شود.

او با تبریک روزمادر به بانوان ایران زمین بر نقش مادران درپیشرفت و بالندگی انقلاب اسلامی تاکید و از مقام شامخ آنان تجلیل کرد.

بانوان ایرانی اسوه‌های مقاومت و ایستادگی 

آصفری نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان درمجلس شورای اسلامی هم گفت: بانوان ایرانی اسوه‌های مقاومت و ایستادگی هستند که با اعزام فرزندان خود به جبهه‌های حق علیه باطل دردوران ۸ سال دفاع مقدس حماسه‌ای ماندگار را به جای گذاشتند.

آصفری جایگاه شهدا، جانبازان و آزادگان زن را والاخواند و افزود: در زمانی که با شبیخون فرهنگی و تهاجم گسترده علیه آرمان‌های انقلاب اسلامی روبه رو هستیم برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های نظیر امروز درترویج فرهنگ و ایثار و شهادت درنسل جوان موثر خواهد بود.

  ترویج فرهنگ ایثارو شهادت درجامعه  هدف کنگره

کسایی پور مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی هم گفت: استان مرکزی ۹۵ شهیده و ۱۳۰ جانباز زن را تقدیم انقلاب نموده و هدف ازبرگزاری این کنگره زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثارو شهادت درجامعه است.

استان مرکزی در قبل، حین و بعد از دوران دفاع مقدس سابقه درخشانی در انجام فعالیت‌های فرهنگی داشته و شمار بالای شهدای زن و جانباز استان از افتخارات دیگر این خطه شهید پرور است.

سال گذشته هم کنگره ملی نقش امام (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با حضور سردار سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.