پزشکان لهستانی معتقدند که مبتلایان به سرطان بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹هستند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، طبق اعلام انجمن اپیدمیولوژیست‌ها و پزشکان بیماری‌های عفونی لهستان، مبتلایان به سرطان بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ قرار دارند.

رابرت فلیسیاک، رئیس این انجمن چندین هزار مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ را بر اساس سن بیماران و همچنین بیماری‌های همزمان و شرایط بستری شدن آنها مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس نتایج این مطالعه، بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از عفونت ویروس کرونا - ۲۵.۶ درصد - در بیماران سرطانی ثبت شده است. دومین گروه آسیب پذیر، بیماران سکته مغزی بودند که میزان مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در آنها ۲۴/۳ درصد بود.

سایر بیماریهای همزمان مشترک در اغلب افرادی که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ فوت می‌کردند، بیماری انسداد ریوی مزمن (۲۲.۵)، بیماری عروق کرونر قلب و سایر بیماریهای قلبی عروقی (به ترتیب ۱۸/۸ و ۱۵/۸ درصد) بوده است.

علاوه بر این، پزشکان لهستانی وابستگی مستقیم مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به سن بیماران تأیید کردند. برای بیماران بالای ۸۰ سال، این رقم بیش از ۲۲/۶ درصد، برای بیماران ۷۰ تا ۸۰ ساله کمی بیش از ۱۵ درصد، برای گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال تقریبا دو برابر کمتر از رده سنی بالاتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار