۵۸ نیروگاه برق خورشیدی در زنجان فعال است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت:بزرگترین نیروگاه خورشیدی شمال غرب کشور در شهرستان ابهر با قابلیت تولید انرژی برق به میزان ۱۱ گیگاوات ساعت در سال احداث شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: ۵۸ نیروگاه برق خورشیدی در زنجان فعال است.

علیزاده با اشاره به این که تولید برق سالیانه این نیروگاه‌ها ۹ هزار مگاوات ساعت است افزود:همه دستگاه‌ها و ادارات دولتی موظف هستند که حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تامین کنند, در غیر این صورت هر کیلووات ساعت مصرف برق آن‌ها با قیمت آزاد ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال محاسبه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی شمال غرب کشور در شهرستان ابهر در زمینی به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع احداث شده است که قابلیت تولید انرژی برق به میزان ۱۱ گیگاوات ساعت در سال را دارد.

به گفته مسئولان توزیع نیروی برق زنجان با ۴ سرمایه گذار موافقت نامه مبادله شده که قرار است با احداث نیروگاه‌های خورشیدی, ۱۰ونیم مگاوات برق تولید کنند که با احداث این نیروگاه‌ها ظرفیت تولید برق خورشیدی در استان به دو برابر افزایش می‌یابد.

همچنین قرار است دو نیروگاه بادی با ظرفیت تولید ۴ و نیم مگاواتی در استان زنجان احداث شود.


 
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.