نیروگاه‌های خورشیدی در ۱۵ روستای استان زنجان راه اندازی شد

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۵ واحد نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر مقیاس کوچک از سوی مددجویان تحت پوشش بهزیستی از سال گذشته تا کنون در روستاهای این استان راه اندازی شد.

روح الله خدابنده لو  سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: از سال گذشته تا کنون درخواست های ۶۰۰ مددجوی ساکن در روستای استان، برای نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی کوچک خانگی ثبت و از این تعداد ۱۰۳ درخواست نیز در سامانه مهرسان ثبت شده است.

وی اظهار داشت: در این طرح که با حمایت بانک های عامل و تفاهم نامه چند جانبه با ادارات اجرا می شود، اقشار کم درآمد می توانند با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه کم بهره و بلند مدت و اجرای آن در فضاهای بدون استفاده منازل مسکونی خود مانند پشت بام ضمن کمک به تولید انرژی الکتریکی با راه اندازی نیروگاه خورشیدی، از درآمد آن نیز بهره مند شوند.

این مسوول اجتناب استفاده از سوخت فسیلی، کمک به حفظ محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب، محرومیت زدایی، حمایت از ساخت داخل، ایجاد اشتغال و توسعه انرژی های پاک از جمله مزایای ایجاد نیروگاه های خورشییدی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل با عقد تفاهم نامه همکاری با بسیج سازندگی در راستای ایجاد اشتغال خانگی برای جامعه هدف گام برداشته است.

خدابنده لو افزود: متقاضیان پس از ثبت نام افراد در سامانه درخواست تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، جهادگران بسیج سازندگی کارآفرینان را همراهی و در زمینه کار اجرا و نصب پنل‌های نیروگاههای خورشیدی اقدام می‌کنند.

سرپرست بهزیستی تصریح کرد: نصب پنل‌های خورشیدی از پنج تا ۲۰ سال توسط بسیج سازندگی ضمانت اجرایی دارد و بعد از دریافت تسهیلات و اجرای پروژه، برای حمایت و تسهیل در پرداخت اقساط با استفاده از فروش برق تولیدی سود حاصل از درآمد ایجاد شده در اختیار متقاضی و کارآفرین قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.