مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۱۷ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۱۷ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاتل جوان ایرانشهری پس از ۳سال زندگی مخفیانه

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از شناسایی ودستگیری قاتل جوان ۲۲ساله ایرانشهری پس از ۳سال فرار از وقوع جنایت خبرداد.

سرهنگ "حسن کیخا " فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر بااشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی که نشان می‌دهد ماموران انتظامی این شهرستان در روبه روی پلیس راه قدیم ایرانشهر اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده اند بیان داشت : به هیچ عنوان این خبر ومحتوای کلیپ منتشرشده صحت نداشته و قویا تکذیب میگردد .

سرهنگ کیخا افزود: درتاریخ ۱۴ خردادماه سال ۱۳۹۶ در پی قتل مسلحانه ی جوان۲۲ ساله در بخش دامن شهرستان ایرانشهر موضوع از همان لحظه ی وقوع حادثه به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

با حضور کاراگاهان پلیس آگاهی درمحل وقوع جرم وانجام تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول به دلیل اختلافات قبلی باشلیک سلاح کلاش به قتل رسیده ومتهم از محل متواری می شود .

با تحقیقات وبررسی های انجام شده ضارب اصلی که پسرعمه مقتول (بستگان)که جوانی۲۶ساله می باشد شناسایی وتحقیقات برای دستگیری وی آغاز شد .

 قاتل به طور متوالی در۲ استان شمالی وغربی کشور زندگی پنهانی داشته که پس از۳سال از مخفیگاه خود خارج می شود که با اشراف اطلاعاتی پلیس مخفیگاه قاتل در شهرستان ایرانشهر شناسایی و در یک اقدام ضربتی متهم را دستگیر می کنند.

علیرغم مقاومت متهم و همراهان وی از جمله یک زن (آنچه که در کلیپ مشاهده میشود )برای جلوگیری از دستگیری وانتقال عامل قتل مامورین به منظور تحت کنترل درآوردن اوضاع اقدام به تیراندازی هوایی می نمایند و در نهایت با اقتدار پلیس قاتل دستگیر شده توسط ماموران به مقر پلیس آگاهی شهرستان منتقل می شود و در بازرسی از محل یک قبضه صلاح کلت کمری دوعدد خشاب ومقادیری فشنگ جنگی کشف وضبط گردید .

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی چیزی برای کتمان حقیقت نداشت وبه قتل پسر دایی خود اعتراف وانگیزه قتل را انتقام جویی به دلیل اختلافات قبلی عنوان کرد.

کشف ۱۰ تن روغن خوراکی احتکاری در "زهک"

فرمانده انتظامی شهرستان زهک گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان در بازرسی از یک واحد صنفی ۱۰ تن روغن خوراکی احتکار شده کشف کردند.

سرهنگ "آیت الله قره گوزلو بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار مقادیر زیادی روغن خوراکی در یک واحد صنفی در شهرستان زهک سیستان و بلوچستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی با اشراف اطلاعاتی واحد صنفی مورد نظر را شناسایی کرده، در بازرسی از این واحد صنفی ۱۰ تن روغن احتکار شده خوراکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک با اشاره به اعلام ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی کالا‌های احتکار شده و شناسایی یک فرد متخلف در ابن رابطه تصریح کرد: مبارزه با قاچاق و احتکار مایجتاج اولیه مردم یکی از اولویت‌های اساسی ناجا است، محتکران و مخلان نظم اقتصادی بدانند پلیس و دستگاه قضائی با قاطعیت تمام با چنین افرادی سرسختانه برخورد می‌کند.

واژگونی تویوتا در"نصرت آباد زاهدان" با ۲ کشته و ۱۰ مصدوم

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان از واژگونی یک دستگاه وانت تویوتا در بخش "نصرت آباد" شهرستان "زاهدان" که منجر به کشته شدن ۲ نفر و مصدومیت ۱۰ سرنشین آن شد، خبر داد.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده ، اظهار داشت: در پی اعلام یک مورد حادثه رانندگی منجر به فوت در بخش "نصرت آباد" شهرستان "زاهدان" از "گراغه" به سمت "معدن مس چهل کوره" این شهرستان بلافاصله ماموران پلیس راه شمال استان به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه وانت تویوتا با ۱۲ سرنشین واژگون شده که متاسفانه ۲ سرنشین آن فوت و ۱۰ نفر دیگر مصدوم و راهی بیمارستان می‌شوند.

رئیس پلیس راه شمال سیستان وبلوچستان بیان داشت: علت کارشناسی وقوع این حادثه توسط کارشناسان تصادفات نقص فنی لاستیک خودرو اعلام شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه حمل و جابه جایی افراد با وانت بار‌ها بسیار می‌تواند حادثه ساز باشد و ممنوع است، افزود: رانندگان در همه حال خودرو خود را از لحاظ فنی بررسی و کنترل کنند.

کشف ۵۲ هزار لیتر سوخت قاچاق درسیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" از کشف ۵۲ هزارلیتر سوخت قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تانکر سوخت کش خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا اظهار داشت: طی عملیات همزمان، ماموران یگان تکاوری ۱۱۲ شهرستان "ایرانشهر" در محور "بخش بزمان" شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری ۲ دستگاه خودرو تانکردار حامل سوخت مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن ۵۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و نفت کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" تصریح کرد: در این رابطه ۲ دستگاه خودرو تانکردار توقیف و ۲ فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

او  با اشاره به اینکه قاچاق کالا و سوخت، حیات اقتصادی یک جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و با جدیت همواره با قاچاقچیان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مبارزه خواهد کرد.

سارق سوخت خودرو‌های سنگین توسط پلیس زابل به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق سوخت خودرو‌های سنگین و کشف ۶ فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی  اظهار داشت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی سوخت از داخل باک خودرو‌های سنگین در شهر زابل، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان زابل قرار گرفت.

او  افزود: تحقیقات در این رابطه با گشت‌های هدفمند شبانه ادامه داشت تا اینکه شب گذشته یکی از تیم‌های گشت کلانتری ۱۱ هنگام گشت زنی در خیابان ولایت متهم را درحال تخلیه سوخت از باک یک دستگاه خودرو کامیون دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهم ۲۱ ساله پس از انتقال به کلانتری در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۶ فقره سرقت سوخت خودرو‌های سنگین در سطح شهرستان زابل اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی درپایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد، از تجهیزات ایمنی و قفل‌های مناسب برای حفاظت از خودرو‌های خود استفاده و حتی المقدور از پارکینگ برای پارک خودرو استفاده شود

دستگیری سارقان ساختمان‌های در حال ساخت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقان حرفه ای، که اقدام به سرقت مصالح ساختمان‌های در حال ساخت این شهرستان می‌کردند خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم  گفت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در شهرک صنعتی این شهر، به د ۲ و نفر که در حال جابه جایی درب منزلی از ساختمان‌های نیمه کاره بودند مشکوک شدند.

او گفت: متهمان ۳۳ و ۳۱ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشتند که در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهمان که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۵ فقره سرقت مصالح ساختمانی دیگر در سطح شهر چابهار اعتراف کردند.

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۹۶ فقره سرقت در جنوب شرق کشور توسط پلیس

پلیس عاملان ۹۶ فقره سرقت در جنوب شرق کشور را دستگیر و ۱۳ میلیارد ریال اموال مسروقه را کشف کرد.

سردار"احمد طاهری  بیان داشت: اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان طی ۴۸ ساعت عملیات با همکاری تکاوران رده‌های انتظامی و شهرستان‌های استان در بررسی پرونده‌های سرقت ها، ۸۶ نفر از عاملان سرقت‌ها را شناسایی، تحت پیگرد قانونی، مراقبت و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

او  افزود:در این راستا ماموران پلیس استان در این مدت ۲ باند سرقت مسلحانه و به عنف در شهرستان‌های "سراوان و ایرانشهر" را منهدم و ضمن دستگیری ۱۲ نفر از عاملان آن، تعداد ۸ قبضه سلاح و مقادیری مهمات جنگی نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این بازه زمانی با تلاش کاراگاهان زبده پلیس آگاهی استان در دایره جنائی، ۲ فقره پرونده قتل در استان نیز کشف شد، بیان داشت: در این رابطه ۶ نفر از عاملان آن دستگیر و در بازرسی از آنان ۳ قبضه سلاح غیر مجاز بکار رفته در ارتکاب جرم نیز کشف و تحویل قانون شد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: در ۲ روز عملیات انجام شده توسط پلیس استان ۹۶ فقره انواع سرقت شامل، ۱۳ فقره سرقت منزل، ۱۲ فقره اماکن عمومی، ۲ فقره سرقت مغازه، ۶ دستگاه خودرو مسروقه، ۲۶ فقره سرقت داخل خودرو و قطعات آن، ۶ فقره قاپ زنی، ۲ فقره سرقت احشام و ۲۹ فقره سایر سرقت‌ها کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ارزش ۱۳ میلیارد ریالی اموال مسروقه کشف شده، تصریح کرد: تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و با مجرمان آن برخورد قاطع و سنگین خواهد داشت.

سارق سیم‌های برق منازل مسکونی "چابهار" دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم‌های برق منازل مسکونی شهرستان با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان صیاد شهر، به یک نفر که در حال قطع کردن سیم‌های برق منزلی بود مشکوک شدند.

او گفت: متهم ۲۸ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۴ فقره سرقت سیم‌های برق منازل دیگر در سطح شهر چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

توقیف تریلی کشنده با ۳۰ هزار لیتر نفت گار قاچاق

با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از تریلی کشنده کشف شد.

سرهنگ "حمید نوری" فرمانده قرارگاه عمار فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: رزمندگان یگان تکاوری ۱۱۲ "عمار" در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی "ایرانشهر" به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرودر بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر نفت گاز قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف و معرفی آن‌ها به پلیس آگاهی، بر عزم جدی رزمندگان یگان تکاوری در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

یک کشته و ۵ مصدوم در تصادف محور "سیرکان–سراوان"

تصادف مابین خودروی تویوتا و سواری پراید در محور "سیرکان –سراوان" منجر به کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۵ نفر شد.

سرهنگ "داریوش سرگلزایی" فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان  اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تصادف در محور "سیرکان-سراوان" بلافاصله عوامل انتظامی و پلیس راه استان در محل حادثه حاضر شدند.

او ادامه داد: پس از بررسی صحنه تصادف توسط کارشناسان پلیس مشخص شد، یک دستگاه خودرو تویوتا حامل سوخت به دلیل نامعلومی از لاین خود خارج شده و به خورو پراید لاین مخالف برخورد کرده که در این حادثه متاسفانه راننده پراید به دلیل شدت جرحات وارده در دم فوت و ۵ نفر از ۲ خودرو مصدوم شده اند.

سرگلزایی خاطر نشان کرد: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ و عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی راننده وانت تویوتا اعلام شد

تریلی با ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در"ایرانشهر" متوقف شد

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" از کشف ۲۲ هزارلیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تانکرسوخت کش خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  اظهار داشت: روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" در محور "بزمان"، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو تانکردار مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۲ هزار و ۴۲۵ لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو تانکردار توقیف و یک نفر متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

او  با اشاره به اینکه قاچاق کالا و سوخت، حیات اقتصادی یک جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و با جدیت همواره با قاچاقچیان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مبارزه خواهد کرد.

کشف ۲۴ تن روغن نباتی قاچاق در زاهدان

با هوشیاری ماموران انتظامی ایست و بازرسی کوله سنگی شهرستان زاهدان ۲۴ تن روغن نباتی قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم" رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان  داشت: روز گذشته در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی "کوله سنگی" به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از توقف خودرو به داخل ایستگاه در بازرسی از آن ۲۴ تن روغن نباتی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره کمرگ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
سرهنگ علیزاده مقدم تصریح کرد: خودرو تریلی توقیف و راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیزات حکومتی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار