حمیدرضا رضوانی پور مهم‌ترین ماموریت وزارت ارتباطات را تحقق عدالت ارتباطی و توسعه ارتباطات در مناسق مختلف کشور معرفی کرد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا رضوانی پور رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز با بیان اینکه ماموریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محرومیت زدایی در روستا‌ها است، مهمترین اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را گسترش ارتباطات در روستا‌ها و تحقق عدالت ارتباطی عنوان کرد.

رضوانی پور تصریح کرد: توسعه ارتباطات در کشور و به ویژه در روستا‌ها وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و امروز به واسطه اقداماتی که صورت گرفته است، اینترنت پرسرعت در بیش از ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در دسترس مردم قرار گرفته است و این در حالی است که تکالیف وزارت در این بخش اتصال ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت تا پایان برنامه است.

وی افزود: فضایی که در کشور به واسطه توسعه ارتباطات و به ویژه پس از کرونا شکل گرفته است، مطالبه عمومی برای خدمات ارتباطی با کیفیت را افزایش داده است و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به این موضوع، تمرکز و اولویت وزارت متبوع را محرومیت زدایی و تحقق عدالت ارتباطی در روستا‌ها قرار داده است.

رضوانی پور بیان کرد: در برخی مواقع شاهد هستیم این خدمات نادیده گرفته می‌شود و در فضای مجازی مطالب به گونه‌ای دیگر بیان می‌شود و حتی اگر کم کاری از دستگاه دیگری باشد از وزارت ارتباطات انتقاد می‌شود.

وی افزود: با همه این مشکلات اگر با توسعه ارتباطات بستر لازم برای اشتغال، تحصیل و زندگی بهتر مردم و جوانان فراهم شود خستگی ما از بین می‌رود و رضایت مردم برای ما کافی است.


بیشتر بخوانید


امروزه ارتباطات به اندازه آب و نان برای مردم ضروری است

لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این دیدار گفت: ارتباطات امروز به اندازه نان و آب برای مردم واجب شده است و همین موضوع نشان دهنده این است که وظایف در این حوزه به خوبی انجام شده است.

وی افزود: اختلاف بین دو جریان نباید منتهی به آسیب شود و اطلاع رسانی در کشور باید به سمتی هدایت شود که منصفانه و بدون جوسازی سیاسی باشد.

دژکام گفت: برنامه توسعه کشور برای ما تعیین تکلیف می‌کند، اما باید مشخص شود که در کجای برنامه قرار داریم و آیا طبق برنامه عمل کرده‌ایم و یا از برنامه عقب هستیم و بازرسی باید ورود کند و بنا به شاخص‌های خود به ارزیابی روند تحقق برنامه‌ها بپردازد.

امام جمعه شیراز گفت: مطابق گزارش‌های وزارت ارتباطات در بحث توسعه ارتباطات روستا‌ها فراتر از تعهدات خود عمل کرده است و در استان فارس هم ما از عملکرد حوزه ارتباطات رضایت داریم البته ممکن است اگر ۸۰ درصد تعهد وزارت در این بخش بوده و شما حتی ۹۰ درصد به آن عمل کرده اید برای ۱۰ درصد باقی‌مانده هزاران فیلم و کلیپ در فضای مجازی منتشر شود که در این خصوص باید اطلاع رسانی لازم انجام شود تا مردم از این خدمات و زحمات با خبر شوند.

بر اساس این گزارش، حمیدرضا رضوانی پور رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همراهی مدیران بازرسی واحد‌های تابعه وزارت و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.