فرماندار ویژه خرمشهر گفت: درآمد عایدات نفت و گاز و گمرک به خزانه دولت واریز می شود و از اختیارات ما خارج است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،به مناسبت دهه مبارک فجر نشست مشترک فرماندار ویژه خرمشهر و مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با خبرنگاران برگزار شد.

حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در این نشست  گفت: هر فرد در هر مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.

او افزود: این نشست خبری را به فال نیک میگیریم و در گذشته مغفول بود.

 فرماندار ویژه خرمشهر در خصوص میزان صادرات از خرمشهرگفت: روزانه ۲۰۰ کامیون به سمت عراق در حال صادرات کالا هستند و بزرگترین تامین کننده کلینکر برای عراق هستیم

او همچنین در خصوص اینکه چرا خرمشهر پس گذشت سال ها از اتمام جنگ همچنان در مشکلات عمرانی رنج می برد و این به رغم درآمد کلان در این منطقه است تصریح کرد : صادرات افزایش پیدا کرده و دومین گمرک کشور هستیم در خرمشهر اما این درآمد ها به خزانه ی دولت واریز می شود و در اختیارت دولت و مجلس شورای اسلامی است و از اختیارات ما خارج است.

فرماندار خرمشهر از مصوب شدن دریافت حق الایندگی از نفت و گاز اروندان خبر داد و گفت این حق آلایندگی بیشتر رقم برای خرمشهر اختصاص یافته است و ۵۰ درصد است و در انتظار تایید سازمان برنامه و بودجه هستیم.

پورهنگ مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز  این نشست را راهی برای اتحاد و هماهنگی بیشتر بین مسولین در خرمشهر دانست.

او افزود:همه ما باید پاسخگوی مردم باشیم تا راه پیشرفت و آبادی کشور هموارتر شود.

مدیر عامل نفت و گاز اروندان با اشاره به  میزان تولید نفت و گاز در بخش خرمشهر گفت: در حوزه ی خرمشهر به آمار ۴۵۰ هزار بشکه تولید نفت در غرب کارون رسیدیم.

پورهنگ همچنین با اشاره به فعالیت های اجتماعی نفت و گاز اروندان در حوزه ی خرمشهر گفت: از سنوات گذشته ترتیبی شد که در بخش کلان در مناطق نفت خیز در مناطق مختلف در بهداشت، آموزش راه و ابفا، فعالیت های اجتماعی انجام شود و برای خرمشهر از وزارت نفت اعتبار ۲۸ میلیارد تومان دیده شد و در این زمينه دو مدرسه سروش و ایثار برای کودکان استثنایی با اعتبار ۸ میلیارد تومان به زودی هزینه خواهد شد

اوهمچنین از بسیج امکانات در زمان بحران و تعمیر مدارس، و ساخت کلاس ها هم از برنامه های اجتماعی و عمرانی نفت گاز نام برد

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.